معوقات مزدی کارگران: آب و فاضلاب شهرستانهای رودبار و جیرفت ، کیش چوب هرمزگان
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲

- کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار از عدم دریافت مطالبات مزدی خود خبر دادند.
یکی از این کارگران گفت: در حال حاضر کارگران پیمانکاری با عناوین شغلی کنتورنویس، مشترکین، بهره بردار و نگهبانی و حراست۶ تا ۷ ماه و کارگران و کارکنان رسمی تا سه ماه حقوق دریافت نکردهاند. آخرین حقوقی که کارگران پیمانکاری دریافت کردهاند مربوط به اردیبهشت ماه است که حدود سه ماه پیش واریز شده و از آن موقع هیچ دریافتی نداشتهاند.
این کارگر با بیان اینکه کارگران پیمانکاری آبفای رودبار، ماهانه مبلغی نزدیک به ۸ تا ۹ میلیون تومان دریافت میکنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی ناچیز است، ادامه داد: جدا از همه مشکلات همین حداقل دستمزد با تاخیر ۷ تا ۸ ماهه پرداخت میشود. عیدی و سنوات نیز در پایان سال به درستی پرداخت نمیشود و پرداخت حق بیمه هر چند ماه یکبار با مشکل همراه بوده است.
به گفته این کارگر معترض، کارگران شرکت برای تامین مایحتاج خانوادههایشان خارج از ساعت کاری هم کار میکنند. در عین حال همکارانی هستند به دلیل نداشتن هزینه رفت آمد و ایاب ذهاب امان حضور در محل کارشان را در برخی از روزها ندارند.
*معوقات مزدی کارگران کارخانه کیش چوب و شرکت آب و فاضلاب جیرفت
کارگران کارخانه کیش چوب در استان هرمزگان و شرکت آب و فاضلاب جیرفت از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی چند ماهه خود خبر دادند.
یکی از کارگران این کارخانه اظهار داشت: ما برای چهار ماه حقوق معوقه سال جاری طلبکار هستیم و با پایان یافتن ماه دی، این مطالبات به پنج ماه افزایش خواهد یافت.
بر اساس گفتههای او، در حال حاضر حدود ۱۲۰ کارگر در کارخانه کیش چوب و بین ۲۰ تا ۳۰ کارگر قراردادی در بخش مبلمانسازی که زیرمجموعه این کارخانه است، مشغول به کار هستند و نگرانیهایی در خصوص تأمین نیازهای خانوادههای خود دارند.
این کارگر همچنین افزود که هنوز عیدی سال ۱۴۰۱ خود را دریافت نکردهاند و ابراز نگرانی کرد که اگر بخشی از این مطالبات در هر ماه پرداخت نشود، مطالبات آنها در ماههای آینده بیشتر تجمع خواهد یافت.
معوقات مزدی کارگران شرکت آب و فاضلاب جیرفت
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، کارمندان و کارگران شرکت آب و فاضلاب جیرفت از عدم دریافت حقوقهای خود شکایت دارند. - بر اساس این گزارش، کارکنان شرکت آبفای جیرفت با وجود شرایط سخت آب و هوایی برای ارائه خدمات به شهروندان مشغول به کار هستند، اما مدت شش ماه است که حقوقی دریافت نکردهاند.
- این منبع در ادامه اظهار داشت: بسیاری از کارگران این نهاد دولتی، منبع درآمد دیگری ندارند و با وجود عدم پرداخت مطالبات خود، همچنان برای ارائه خدمات به شهروندان در شرایط دشوار کار میکنند.
