معوقات مزدی کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

- کارکنان علوم پزشکی ایرانشهر با مشکل عدم پرداخت معوقات مزدی سه ماهه روبرو هستند
کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) تاخیر و عدم پرداخت حقوق ماهانه خود را رسانەای کردند.
براساس این گزارش، یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص گفت :« بیش از ۱۷۰۰ نیروی شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، از جمله ۸۲ نیرو در بیمارستان محمد رسولالله نیکشهر، با مشکل عدم پرداخت معوقات مزدی سه ماهه روبرو هستند. این نیروها تحت پوشش شرکتهای اهورا و کوروش کبیر زاهدان به مدیریت آقایان دهمرده و شهرکی قرار دارند. گفته شده است که پرداخت حقوق به صورت اختیاری و بر اساس سلیقه این مدیران انجام میشود. همچنین، در صورت اعتراض کارکنان به وضعیت موجود، آنها توسط حراست و نیروهای امنیتی تهدید به اخراج و تبعید به شهرهای خارج از استان میشوند.»
پیشتر کارمندان شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این خصوص گفته بودند: « کارفرما هر سه ماه یک بار مقدار کمی از حقوق را واریز میکند که کفاف خرج و مخارج را نمیدهد.» - معوقات مزدی نیروهای پیمانکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا )
نیروهای پیمانکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) از ابتدای سال از تاخیر در دریافت حقوق ماهانه خود خبر دادند. بر اساس این گزارش، این تاخیر از ابتدای سال و با ورود یک شرکت پیمانکار جدید رخ داده است. گزارشها حاکی از آن است که پرداخت حقوقها با تأخیر صورت گرفته و حتی پس از اعتراضات کارگران، حقوق ماه آذر با تاخیر ۲۰ روزه پرداخت شده است.
بنا بر اظهارات این کارگران، بعد از روی کار آمدن یک شرکت پیمانکار در فروردین ماه امسال، از ابتدای سال با مشکل در پرداخت حقوقها مواجه شدند و حقوق خود را هر ماه با تاخیر دریافت میکنند. پیمانکار حقوق آذرماه این نیروها را بعد از اعتراض با تاخیر ۲۰ روزه پرداخت کرده است.
