چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

معرفی کتاب: مروری بر آزمون  جنبش‌ کارگری در هفت تپه و دستاوردها


عباس منصوران

نخستین نشر: تابستان ۱۴۰۱/2022

نشر خانه فرهنگ شاملو/ آلفابت ماکسیما

ISBN:978-91-88189-23-3

Kaskögatan 34-B.H
164 76 Kista – Sverige/ Sweden

abbasmane254@gmail.com

     کتاب ۲۸۸  صفحه مروری بر آزمون جنبش کارگری، در هفت تپه…  تلاشی‌است تا به سهم خود، آزمون یک مبارزه تاریخی را به اشتراک بگذارد. درس‌آموزی، کشف و نقد این آزمون نیز یک ضرورت جنبش کارگری در ایران است وهدف روایت این سنگر مبارزاتی. این گزارش و مرور مبارزه طبقاتی درهفت تپه، برای ثبت در تاریخ نیز ارائه شده است تا هم کاربردی باشد برای جنبش کارگری و هم برای تجربه و پرهیز از خطاها و نیز یادمان و کارنامه‌ا‌ی از یک پیکار طبقاتی. نام‌‌های کسانی‌که پایدار ماندند و اسناد و گفتاوردها در این کتاب به گواهی و به‌استنادِ فعالین کارگری و کانال معتبر تلگرامی هفت تپه-کانال مستقل کارگران([1]) آورده شده‌اند.  

کتاب  تقدیم شده است به محسن محمد پور،‌ کودکِ کاری که خون همه‌ی کودکان کاراست،

که در همایش اعتراضی روز ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در درگیری‌های فلکه دروازه خرمشهر در خیابان حافظ،  با ضربات شوکر و باتون به گردن و جمجمه‌اش به کما رفت و پس از ۴ روز در بیمارستان ولیعصر خرمشهر جان‌باخت.

به کارگران نیشکر هفت تپه‌، زنان و مردان و کودکان شوش و هرآنجا که برخاسته  و خانواده‌های اردوی کار بودند و نان به بازوی خویش می‌آوردند، به‌همه‌ی فعالین مجمع نمایندگان، و آن ‌فعال کارگری که سنگ بنای سندیکا را  در سال ۸۷ بردوش کشید  تا با خرد جمعی به رویکرد شورایی فراروید و در هرجا که می‌شد و می‌توانست سفر کرد تا  با هماهنگی، تشکل‌‌های مستقل کارگری ایجاد شوند و‌ به آموزش مبارزه طبقاتی پرداخت و شوراگرایی را به پیش بُرد تا کارگران به خودآگاهی برسند و خود برای دستیابی به ارزش‌ها و حقوق انسانی خویش آماده شوند. ع.ع را همه‌ی فعالین کارگری و سوسیالیستی می‌شناسند. این مستند، تقدیمی است نیز به سپیده قُلیان،‌ فرزانه زیلابی وکیل کارگران و تمامی کسانیکه برای پیشبرد خواست‌های کارگران تلاش ورزیدند و اقدام کردند.

مهرماه ۱۴۰۱


 

اشتراک در شبکه های اجتماعی: