مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک، سقوط حکومت استبدادی بشاراسد را فرصتی برای ساختن یک سوریه ارزیابی کرد
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۳

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، در بیانیهای درباره فروپاشی رژیم دمشق، این اتفاق را فرصتی برای ساختن آیندهای جدید برای سوریه توصیف کرد.وی در حساب کاربری خود در رسانههای دیجیتال نوشت:
«امروز در لحظات تاریخی و مهمی در سوریه قرار داریم و شاهد فروپاشی رژیم استبدادی در دمشق هستیم. این تغییر، فرصتی بینظیر برای ایجاد سوریهای جدید فراهم میکند که بر پایه عدالت و دموکراسی استوار بوده و حقوق تمام مردم سوریه را تضمین کند. این تحول نه تنها برای مردم سوریه بلکه برای کل منطقه منبع امید و انگیزه خواهد بود. همه مردم سوریه باید حول یک هدف مشترک گرد هم آیند تا صلح جایگزین جنگ شود. فروپاشی رژیم دمشق فرصتی طلایی برای پایان دادن به جنگ داخلی و آغاز بازسازی کشور است.
اتحاد مردم در این مسیر نقشی اساسی خواهد داشت. دوره جدید سوریه فرصتی است تا اصلاحات اساسی صورت گیرد و آیندهای روشن برای همه مردم این کشور رقم بخورد. یکی از مسائل مهم و چالشبرانگیز، نقش اداره خودمدیریتی در شمال و شرق سوریه و نحوه اجرای اصلاحات در منطقه است. این تحولات نیازمند برنامهریزی دقیق و اتحاد میان همه اقشار سوریه خواهد بود.»
