جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

مطالبات مزدی محیط بانان و وضعیت نامطلوب معیشتی آنان صدای فراکسیون محیط زیست را درآورد

نماینده تهران درمجلس و رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس از عدم پرداخت مطالبات مزدی محیط بانان خبر داد. به گفته وی، محیط بانان به دلیل وضعیت بد معیشتی به شغل دوم روی آورده اند.
سمیه رفیعی از خودکشی یک محیط‌بان در آستارا ابراز تاسف کرد و به حقوق و مزایای نیروهای محیط‌بانی انتقاد کرد و افزود: « پیش از این جان حافظان طبیعت توسط شکارچیان غیرمجاز و سایر متخلفان محیط‌ زیستی تهدید می‌شد، ولی اکنون شاهد انتشار اخبار ناگواری هستیم که قبلا سابقه نداشته است. حق غذا، حق لباس، پول بنزین و حتی اضافه‌کاری محیط بانان پرداخت نشده است.»
رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس همچنین اشاره کرد که این مسئله نشان دهنده عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط‌زیست در حمایت از نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست است. وی تصریح کرد: « بسیاری از محیط‌بانان به دلیل وضعیت نامناسب مالی، در شیفت‌های استراحت خود به اشتغالات دیگر می‌پردازند، که این امر بر فشار روانی و معیشتی آن‌ها می‌افزاید.»
در پایان، این نماینده مجلس بر لزوم توجه بیشتر به حقوق و معیشت محیط‌بانان تاکید کرد و خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: