چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ | 16 - 10 - 2024

Communist party of iran

مرگ و مصدومیت ۱۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ یک کارگر خبر داد
روز سە شنبه ٢٤ مهر، محمد مالمیر در این خصوص گفت:« این کارگر ۳۲ ساله در بلوار کولاب شهر همدان حین نصب داربست فلزی از طبقه سوم ساختمان سقوط کرد. با وجود انتقال مصدوم به مرکز درمانی در شهر همدان اما به علت شدت جراحت وارده و ضربه به نواحی حیاتی بدن، این جوان جان خود را از دست داد.آمار سقوط از ارتفاع در سال ۱٤۰۱، ۷٦ نفر، سال گذشته ۷۸ نفر و پنج ماهه سال جاری ۲٤ نفر بوده است. ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل حوادث کار به شمار می رود. همچنین ٦۳ نفر پارسال و ۳۹ نفر سال ۱٤۰۱ بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند. برخی افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.»

مرگ و مصدومیت ۹ کارگر در کاشان
به گزارش اعتماد، طی وقوع حادثه حریق در کوره شرکت کربن‌سازان مشفق واقع در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان دو کارگر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر مصدوم شدند.
این حادثه روزسەشنبه ٢٤ مهر، ساعت ۱۵:۰۰ بعدازظهر در کوره شرکت کربن‌سازان مشفق شهرک امیرکبیر اتفاق افتاده است.این افراد آسیب‌دیده توسط عوامل فوریت‌های پزشکی و اورژانس کاشان به مراکز درمانی اصفهان و کاشان برای درمان اعزام شدند.علت حادثه اعلام شده سیستم برق بوده که علل وقوع آن توسط کارشناسان در دست بررسی است.

افزایش شمار کارگران جان باخته در آتش سوزی بازار آهن شادآباد تهران
به گزارش اعتماد آنلاین، شمار کارگران جان باخته در حادثه آتش سوزی بازار آهن شادآباد تهران، به چهار افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، صبح روز سەشنبه ٢٤ مهر، یکی از مصدومان آتش‌سوزی شادآباد که در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران بستری بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

جان باختگان کارگران در شهرستان مشگین شهر به ۳ نفر افزایش یافت
به گزارش مدارا، با فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه سقوط بالابر در یک کارخانه در حال ساخت در بخش مرادلو تعداد جانباختگان این حادثه به سه نفر افزایش یافت.
روز دوشنبه ٢٣ مهر، سه کارگر حین انجام کار بر روی بالابر یک کارخانه در حال ساخت واقع در بخش مرادلو واقع در شهرستان مشگین شهر، بر اثر پاره شدن کابل دستگاه دچار حادثه سقوط از ارتفاع شدند. بخشدار مرادلو در این خصوص گفته بود، دو نفر جان باختند و یک کارگر دیگر جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: