جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ | 06 - 09 - 2024

Communist party of iran

مرگ و مصدومیت پنج کارگر؛ در دشتی، شیراز و نسیم شهر؛ ناشی از نا ایمنی محیط کار

شهرستان دشتی؛ فقدان ایمنی کار به مرگ یک کارگر انجامید
بسبب نا ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، یک کارگر در سد دشت پلنگ شهرستان دشتی بر اثر ریزش آوار جان خود را از دست داد.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی در این خصوص گفت: طی گزارشی مبنی بر ریزش آوار در محل سد دشت پلنگ در روز چهارشنبه و گرفتار شدن یک کارگر در زیر آوار، تیم امداد و نجات جهت تجسس به محل وقوع سانحه اعزام شد. و پس از ساعت ها جستجو و آوار برداری، امدادگران با همراهی نیروهای محلی و بکارگیری ماشین آلات سد، نهایتا پیکر این کارگر را از زیر آوار بیرون آوردند.

چهار کارگر در شیراز و نسیم شهر، دچار حادثه شدند. در این حوادث، یک کارگر جان باخت و سه تن دیگر مصدوم شدند. در پی حادثه یک کارگر در شیراز جان خود را از دست.
مدیر بیمارستان دستغیب شیراز گفت: روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه، در پی بروز مشکل فنی برای بالابر بین طبقه همکف و بخش خدمات بیمارستان، یکی از نیروهای تاسیسات بیمارستان جهت رفع مشکل به محل رفته و در بالابر گیر میکند. علیرغم حضور آتش‌نشانان، نیروی انتظامی و افراد متخصص و پزشکان در بیمارستان، تلاش برای نجات این کارگر بی نتیجه بوده و وی جان خود را از دست داده است.
حمید پناهیان در ادامه افزود: دلایل وقوع حادثه و نحوه فوت کارگر مذکور توسط مسئولین مربوطه و پزشکی قانونی در حال بررسی است.


-مصدومیت سه کارگر ساختمانی در نسیم شهر
در حادثه‌ای که در محله حصارک پایین نسیم‌شهر به وقوع پیوست، سه کارگر ساختمانی مصدوم شدند.
بر اساس این گزارش، این کارگران در حین پخت و پز در کانکس اقامتی خود بر اثر انفجار سیلندر گاز، دچار سوختگی‌های شدید در نواحی سر، صورت، دست‌ها و قفسه سینه شدند.
مصدومان توسط آمبولانس‌های هوایی به بیمارستان مطهری تهران منتقل شده اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: