یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ | 15 - 09 - 2024

Communist party of iran

مردم متحد کوردستان، شایسته‌ی حاکمیت شوراها هستند!


نيما مهاجر

اگر مردم انقلابی کوردستان در سالهای اخیر دهها بار با سازمان دادن اعتصاب عمومی یکپارچه، اراده‌ی تزلزل‌ناپذیر و وحدت مبارزاتی خود را در برابر ضد انقلاب جمهوری اسلامی نشان داده‌اند؛ لازم است از هم‌اکنون به فکر شکل‌هایی از مکانیزم و سازماندهی اجتماعی بود که امکان دخالت مستقیم توده‌های هر چه وسیعتری از مردم زحمتکش کوردستان را در اداره‌ی سیاسی و اقتصادی جامعه تضمین کند.

چنین ساز و کاری که سرنوشت جامعه را به دستان پرتوان و اذهان آگاه خود توده‌ها بسپارد در سنت انقلابی مبارزات مردم کوردستان وجود دارد. ارگان‌های حاکمیت تو‌ده‌ای که در هیأت اتحادیه‌ی دهقانان، جمعیت معلمان، جمعیت دانش‌آموزان، صندوق و تشکل بیکاران، اتحادیه‌های کارگری و جمعیت‌های مستقل زنان در اوایل انقلاب ۵۷ در کوردستان شکل گرفتند هنوز در حافظه‌ی جمعی تو‌ده‌ها می‌درخشد. شورای محلات و شوراهای شهر و روستا آن شکلی از سازماندهی از پایین بودند که در مقایسه با سازمان‌هایی که از بالای سر و فرای اراده‌ی خلق به فکر بند و بست و قدرت گیری بودند، از اعتبار و محبوبیت فراگیری برخوردار شدند.

بستر شکل گیری این سازمان‌های تود‌ه‌ای-طبقاتی همین حالا نیز در جامعه‌ی کوردستان و ایران وجود دارد. تشکل‌های کارگری موجود، اتحادیه‌های صنفی معلمان، تشکل مستقل بازنشستگان، اعتراضات سازمان‌یافته‌ی پرستاران، هسته‌های دانش‌آموزان و دانشجویان، شبکه‌های مخفی جوانان انقلابی در محلات و تلاش‌های زنان و بیکاران برای ایجاد تشکل‌های مستقل توده‌ای بر افق مبارزه برای همه‌ی قدرت به دست شوراها نور می‌تابانند. تسلیح توده‌های انقلابی در محلات شهری و روستاها، به پیروزی رساندن چنین انقلابی توسط کارگران و زحمت‌کشان و دفاع از دستاوردهایش در برابر جریانات ناسیونالیستی و مذهبی متکی به امپریالیسم و قدرت‌های ارتجاعی منطقه‌ را ضمانت می‌کند.

باید از هم‌اکنون اراده‌ی قاطع مردم انقلابی کوردستان و وحدت مبارزاتی تو‌ده‌های زحمتکش که آخرین جلوه‌ی شکوهمندش را در اعتصاب عمومی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ دیدیم به عزمی راسخ برای ایجاد حاکمیت شورایی مردم کوردستان پیوند بزنیم. ظرفیت‌های عظیم جنبش انقلابی کوردستان تنها در چنین شرایطی به دورنمای آرمان‌هایش دست می‌یابد و آزادی و برابری و زندگی شایسته‌ی انسان امروزی را برای زنان و مردان ستم دیده به ارمغان می‌آورد. این مبارزه‌ی رهایی بخش را تا رسیدن به سرانجام اهدافش، بدون وقفه پیش ببریم. حاکمیت شورایی توده های کار و زحمت بهترین شکل حکومت داری است که تاکنون تاریخ بشریت به خود دیده است و مردم متحد کوردستان، شایسته‌ی حاکمیت شوراها هستند!

نیما مهاجر ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

آزادی برابری حکومت کارگری

زنده باد حاکمیت‌ شوراها

اشتراک در شبکه های اجتماعی: