دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ | 26 - 08 - 2024

Communist party of iran

مذاکرات آتش‌بس غزه پایان یافت؛ اما به گفته سالیوان: « تلاش آمریکا در قاهره ادامه دارد»

با پایان گفت‌وگوهای آتش‌بس غزه در قاهره، مقام‌های آمریکایی از ادامه تلاش‌های دیپلماتیک خبر داده‌اند و همزمان، خبرگزاری رویترز گزارش داده این گفت‌وگوها «بدون دستیابی به توافق» پایان یافت.


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شامگاه یکشنبه چهارم شهریور گفت که ایالات متحده همچنان در قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه کار می‌کند. آقای سالیوان در یک نشست خبری در هالیفاکس کانادا افزود که واشینگتن نگران افزایش درگیری‌ها و گسترش جنگ در خاورمیانه است و دولت جو بایدن در ارتباط مداوم با اسرائیل درباره وضعیت فعلی با حزب‌الله لبنان است.
برخی رسانه‌ها، از جمله اکسیوس و تایمز اسرائیل، نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی که نام آنها را ذکر نکرده‌اند مذاکرات قاهره را «سازنده» خوانده و گزارش داده‌اند گفت‌وگوها در روزهای آینده پی گرفته می‌شود.


در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی مصر گزارش داد که مذاکرات قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافت.
به گزارش رویترز، گروه افراطی حماس اسرائیل را متهم کرده که در این مذاکرات از تعهدات قبلی خود از جمله درباره خروج از کریدور فیلادلفی عقب‌نشینی کرده و شرایط جدید دیگری مطرح کرده است.
حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی شناخته می‌شود و مقام‌های اسرائیل هنوز واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: