دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | 19 - 08 - 2024

Communist party of iran

ماشالله کرمی به ۸ سال و ۱۰ ماه حبس و یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد

دادگستری استان البرز برای ماشالله کرمی، پدرجانباخته، محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده احکام جدیدی صادر کرده است. آقای کرمی در حکمی که توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان نظرآباد و در تاریخ ۲۵ مرداد ۱٤۰۳ صادر شده به ۸ سال و ۱۰ ماه حبس، یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شده است.


در جزئیات این حکم، آقای کرمی به اتهام (تحصیل مال از طریق نامشروع) به ۱٤ ماه و بابت (مشارکت در پولشویی) به هفت سال و هشت ماه حبس محکوم شده است. آقای کرمی علاوه بر این احکام به پرداخت یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال نیز محکوم شده است.
علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل آقای کرمی پیشتر توضیح داده بود که مردم این مبالغ و اموال را برای کمک به آقای کرمی اهداء کرده‌اند و شاکی خصوصی بابت پرداخت این مبالغ وجود ندارد. به نظر می‌رسد چنین حکمی به منظور منصرف کردن افراد از کمک به خانواده اعدامیان باشد.


در حکم صادره، برخی کارهای آقای کرمی نظیر پیاده‌روی به سمت مزار فرزندش ” تحریک‌آمیز و برای ایجاد حس ترحم در دیگران ” قلمداد شده و پذیرش کمک‌های مردمی، به ” سوءاستفاده از وضعیت جاری برای کسب درآمد و تامین سرمایه ” تلقی شده است.
سازمان حقوق بشری هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که آقای کرمی پیشتر نیز به اتهام (اجتماع و تبانی) به پنج سال و به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به یک سال حبس محکوم شده بود.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: