پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ | 29 - 08 - 2024

Communist party of iran

قتل یک جوان در بازداشت نیروی انتظامی لنگرود؛ برای ۵ افسر قرار بازداشت صادر شد

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد که محمد میرموسوی، اهل شهرستان لاهیجان در استان گیلان، پس از بازداشت به دست نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، در زیر شکنجه در یکی از پاسگاه‌های شهرستان لنگرود به قتل رسیده است.


بر اساس این گزارش، محمد میرموسوی پس از بازداشت در جریان یک نزاع در روز شنبه سوم شهریور بازداشت شده بود. هه‌نگاواشاره کرد که ویدیوی منتشرشده از بدن این جوان نشان می‌دهد که به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و دچار خونریزی شده است. مرجان زهرایی، روزنامه‌نگار، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ویدیویی وحشتناک از پیکر بی‌جان که آثار شکنجه شدید روی آن عیان است در فضای مجازی منتشر شده و آن را به فردی به نام سید محمد میر موسوی از اهالی روستایی از توابع لاهیجان منسوب می‌کنند. همزمان خبر آمده که ۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی لاهیجان بازداشت شده‌اند.


در این حال، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نوشت: به گفته یکی از کسانی که پیکر وی را شستشو داده است، نیروهای امنیتی حین شكنجه دو نقطه از بدن وی را در ناحیه پشت و کمر سوراخ کرده‌اند. همچنین یکی دیگر از حاضرین در این ویدیو می‌گوید که نیروهای امنیتی با دست و پای بسته اقدام به ضرب و شتم و شکنجه این جوان کرده‌اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: