فقر اقتصادی؛ عامل افزایش شمار بازماندگان از تحصیل در ایران
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد دانشآموزانی که در ایران از تحصیل بازماندهاند، درباره لزوم مهار فقر از سوی دولت تاکید کرد. فیاضی پنجشنبه ۲۶ مهر در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فقر اقتصادی منجر به بازماندن از تحصیل شده است، البته به نظر میرسد مناطق دوردست که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند دچار این مشکل باشند.
این نماینده مجلس با اشاره به کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳−۱۴۰۴، بازماندن دانش آموزان از تحصیل را یک آسیب در حوزه آموزش و پرورش برشمرد.
در حالی مسئولان از کمبود نیرو در آموزش و پرورش صحبت میکنند که این وزارتخانه خردادماه از سختگیرانهتر شدن گزینش معلمان خبر داده بود. رد شدن شمار زیادی از دانشجومعلمان و آموزگاران حق التدریسی در گزینش آموزش و پرورش به دلایل غیرتخصصی از موارد بحثبرانگیز در مقوله تامین نیرو برای این ارگان بود. برخی از آموزگارانی که در پروسه گزینش رد شده بودند در پستهایی اعلام کردند به دلیل “فعالیتها در شبکههای اجتماعی، نداشتن عکس پروفایل با معیارهای حجاب اجباری و نگهداری گربه به عنوان حیوان خانگی” از استخدام در آموزش و پرورش بازماندهاند.
