فاطمه سپهری زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیلآباد مشهد، مدت هفت روز است که در اعتصاب به سر میبرد
چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵

به گزارش خبرگزاری هرانا، فاطمه سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیلآباد مشهد، از روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه در اعتراض به بیتوجهی به مطالباتش دست به اعتصاب زده است. خانواده وی روز سەشنبه دوم تیرماە، پس از ملاقات با این زندانی سیاسی، نسبت به وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی کردهاند.
علی سپهری، برادر این زندانی سیاسی، در خصوص وضعیت وی اعلام کرد که خانم سپهری از روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه، در اعتراض به آنچه توهین و آزار و اذیت توسط فریبا حاتمپور، مدیر داخلی بند زنان زندان وکیلآباد مشهد ذکر کرده، دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. همچنین، در این مدت، تنها اقدام مسئولان زندان، انتقال روزانه خانم سپهری به بهداری و تزریق سرم قندی بوده است. خانواده وی در ملاقات امروز، وضعیت جسمانی فاطمه سپهری را نگرانکننده توصیف کردند.
به گفته آقای سپهری، با وجود پیگیریهای مکرر خانواده برای توقف اجرای حکم یا اعطای مرخصی درمانی، تاکنون هیچیک از مسئولان پاسخگوی این وضعیت نبودهاند.
گفتنی است، خانم سپهری یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیتالله علی خامنهای است. او به همین دلیل در مرحله بدوی توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تجدیدنظر به سه سال و شش ماه کاهش یافت. سپس اوایل سال ۱۳۹۹ به مدت پنج سال و به صورت مشروط تعلیق از زندان آزاد شد.
