عطا حسینی، کولبر اهل پاوه که با شلیک نیروهای مرزی دچار مرگ مغزی شده بود، جانش را از دست داد
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

عطا حسینی، کولبر اهل پاوه در استان کرمانشاه روز پنجشنبه پس از هشت روز سپریکردن در حالت مرگ مغزی، درگذشت. چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه، نیروهای مرزی با شلیک مستقیم این کولبر ک را مجروح کردند و او از آن پس در یکی از مراکز درمانی شهر کرمانشاه بستری بود. به گزارش سازمان حقوق بشری ههنگاو، شامگاه پنجشنبه ۲۴ اسفند عطا حسینی کولبر ۳۲ ساله اهل روستای بَلَبزان پاوه، در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جانش را از دست داد. عطا حسینی روز پنجشنبه ۱۷ اسفند دچار مرگ مغزی شده و با آمبولانس از بیمارستان قدس پاوه به بیمارستان طالقانی منتقل شده است. عطا حسینی پدر یک فرزند است و حین کولبری در مرز نوسود با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی ایران از ناحیه سینه به شدت مجروح شده بود. با استناد به آمار ثبت شده در رسانه «کولبرنیوز» در سال ٢٠٢٣ میلادی (دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲)، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جادهای استانهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی همچون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شدهاند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر (معادل ۱۱ درصد) کشته و ٢۶۷ کولبر (۸۹ درصد) نیز زخمی شدهاند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شدهاند ٢۶١ مورد (٨٧ درصد) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم چنین از مجموع یاد شده ، تعداد ۳۰ نفر کودک زیر ١٨ سال بوده اند.
