دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ | 24 - 06 - 2024

Communist party of iran

طنین شعار بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد و فرهنگی در خیابان : « عدالتی ندیدیم، ما دیگه رای نمیدیم »

روز یکشنبه سوم تیر ماه، در حالی که حکومت و مسئولین حکومتی در حال داغ کردن تنور نمایش انتخاباتی هستند، بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد و فرهنگی بار دیگر با شعار « عدالتی ندیدیم، ما دیگه رای نمیدیم » و « مناظره چه خوبه ، اما همش دروغه» در اعتراض به وضعیت نابسامان معیشتی و درمان به خیابان ها آمدند.

  • تهران
    در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی برای اجرای ماده ۹٦ قانون و متناسب سازی دست به تجمع زدند. در این تجمع آقای اسماعیل گرامی در خصوص نامه‌نگاری به مسئولان برای تجمع کنندگان سخنرانی کرد. در این تجمع شعار هایی از جمله « معلم زندانی آزاد باید گردد » و « کارگر زندانی آزاد باید گردد» از سوی معترضین داده شد.
    در تهران همچنین روز شنبه ۲ تیر ماه فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش در برابر وزارت آموزش و پرورش، در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و پایمال شدن حقوق خود تحصن اعتراضی برگزار کردند.
    مطالبه این شهروندان؛ تحقق وعده های اقتصادی مسئولان، رفع مشکلات صنفی و برخورداری از حق امنیت شغلی و اقتصادی عنوان شده است. این بازنشستگان، خواستار اجرای ماده ۹٦ قانون متناسب سازی حقوق، رفع مشکلات اقتصادی، اجرای، پرداخت مطالبات معوقه، مزایا و برون رفت از این وضعیت هستند.
  • رشت
    در رشت نیز بازنشستگان مقابل سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به وضعیت نابسامان معیشتی و درمان با شعار « «تا حق خود نگیریم ، از پای نمی نشینیم» به اعتراضات خود ادامه دادند.
  • کرمانشاه
    در کرمانشاه همچنین تجمع مشترک بازنشستگان تامینی ، کشوری و فرهنگی مقابل خیابان تامین اجتماعی با فریاد « «عدالتی ندیدیم، ما دیگه رای نمیدیم » ، « مناظره چه خوبه ، اما همش دروغه» ، « آقازاده امریکاس، تورمش مال ماست » و « روسری رو رها کن ، فکری بحال ما کن» برگزار شد.
  • شوش
    در شوش نیز تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در برابر سازمان تأمین اجتماعی شهرستان در شرایط گرمای شدید ، در اعتراض به فشارهای معیشتی و سختی گذران زندگی و پایمال شدن حقوق خود برگزار شد.در این تجمع شعارهایی از جمله « نه مجلس، نه دولت، نیستن به فکر ملت » داده شد.
  • بازنشستگان فولادی نیز در اصفهان، اهواز و مازندران دست به تجمع و راهپیمایی زدند.
    بازنشستگان فولاد، خواستار پرداخت کامل معوقات سال ۱٤۰۰، حفظ ماهیّت فولادی با تغییر مفاد پیش‌نویس اساس‌نامه صندوق بازنشستگی فولاد، تکمیل اجرای طرح همسان‌سازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی، رفع مغایرتهای قانونی در صندوق بازنشستگی فولاد، قبل از تعیین هر چشم‌اندازی برای صندوق مذکور، بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه هستند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: