پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ | 17 - 10 - 2024

Communist party of iran

طرح کابینه آلمان برای ورود راحت‌تر و سریعتر نیروی کار از هند

در میانه بحث‌های داغ در آلمان درباره قوانین مهاجرتی و بازپس فرستادن اجباری پناهجویانی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، کابینه دولت این کشور قصد تصویب طرحی را دارد که بر اساس آن قرار است جذب نیروی کار متخصص از هند به آلمان آسان‌تر و سریع‌تر انجام گیرد.


در سندی که قرار است روز 16 اکتیر در کابینه دولت آلمان تصویب شود، راه‌های جذاب‌تر شدن این کشور برای نیروی کار خارجی پیش‌بینی شده است. یکی از موضوعات اصلی در این لایحه کاهش بوروکراسی است. در این رابطه تلاش بر آن است که مراحل صدور ویزا کمتر از یک ماه طول کشیده و ویزا در عرض چند هفته و همچنین به صورت دیجیتال صادر شود. افزون بر این، باید مدارک شغلی نیز راحت‌تر ارزیابی شوند.


وزیر کار آلمان می‌گوید: ما به عنوان جامعه آلمان متوجه باشیم که نمی‌خواهیم فقط نیروی کار داشته باشیم، اینها انسان‌هایی هستند که به اینجا می‌آیند و باید در اینجا احساس آرامش کنند و اینجا بمانند.
این سیاست خلاف سیاستی است که آلمان در قبال اولین نیروهای کار مهاجر از ترکیه و ایتالیا و یونان در اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی داشت و به آنها “کارگر مهمان” گفته می‌شد. درصد بالایی از آن “کارگران مهمان” تا کنون در آلمان مانده و فرزندان ونوه‌هایشان را نیز اینجا به دنیا آورده و بزرگ کرده‌اند. حال آلمان می‌خواهد آن موضع و سیاست را که به نظر بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران امروزی اشتباه بوده، تغییر دهد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: