جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 26 - 04 - 2024

Communist party of iran

صدور حکم اعدام توماج صالحی، اوج درماندگی حکومت اسلامی

در پی صدور حکم اعدام توماج صالحی خواننده شجاع و معترض، خشم از رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی جبهه آزادیخواهی و برابری طلبی در سراسر جهان را فرا گرفته است. روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، خواننده معترض بازداشتی در مورد حکم اعدام موکل خود اعلام کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، در اقدامی که در نوع خود بی سابقه است، حکم دیوان عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد و با «ارشادی» خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد». وی در ادامه گفت: « صدور حکم توماج در حالیست که پیشتر همین شعبه، گستردگی اتهام افساد فی الارض را احراز نکرده بود. اما نکته عجیب‌تر اینجاست که دادگاه بدوی، برای مجازات اعدام، حکم تکمیلی هم در نظر گرفته و توماج صالحی را به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت‌های هنری و شرکت در کلاس‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش دادگستری اصفهان و … محکوم کرده است».


این حکم جنایتکارانه در حالی صادر شده است که توماج صالحی در آبان ماه سال ۱۴۰۱ و همزمان با خیزش سراسری زن، زندگی، بازداشت و روانه زندان شده بود در اواخر آبان۱۴۰۲ آزاد شد. اما وی  در روز نهم  آذر کمتر از دوهفته پس از آزادی از زندان به “جرم” انتشار آنچه در دوران زندان بر او گذشته بود مجددا بازداشت شد. این تناقضات “عجیب” و آشکار در احکام صادره علیه توماج بیانگر آن است که صدور حکم اعدام  پیش از آنکه حکمی حقوقی بر علیه این خواننده معترض و زندانی سیاسی باشد، حکمی سیاسی است و قبل از اینکه توماج را هدف قرار داده باشد، توده های به پاخاسته کف خیابان را نشانه گرفته است که توماج صدای رسای خشم و اعتراض آنان بود. رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی با صدور حکم اعدام علیه توماج می خواهد توده های معترض کف خیابان را مرعوب کند که گلوی تشنه آزادی توماج صدای اعتراض آنان علیه سفره های خالی و علیه نابرابری ها و تبعیض را فریاد می زند.


صدور حکم اعدام توماج ادامه منطقی تهاجم به سفره خالی کارگران، ادامه تهاجم به زنان تحت عنوان “طرح نور” و ادامه سیاست های جنگ افروزانه رژیم جمهوری اسلامی در سطح منطقه است. واقعیت این است که به رغم شعارهای توخالی رژیم در مورد نابودی اسرائیل، سیاست های راهبردی و دکترین “تعرض بازدارنده” یا “جنگ پیشگیرانه” با تکیه بر نیروهای محور مقاومت به بن بست رسیده است. اگر زمانی سران رژیم بر این باور بودند که برای تضمین بقای نظام اسلامی باید در لبنان، سوریه و عراق بجنگند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که برای بقای حکومت اسلامی باید جنگ در جبهه داخلی را تشدید کنند، باید با زنان بی حجاب در خیابان های تهران، با بازنشستگان و کارگران اعتصابی فولاد اهواز در خیابان های اهواز و با زندانیان سیاسی در داخل زندان ها بجنگد. با اینحال حکومت اسلامی سرمایه داران نمی تواند جنبش زن، زندگی، آزادی، جنبش نان و کار و آزادی ریشه در واقعیات مادی دارد را خاموش کند. شکم های گرسنه، سفره های خالی و گلوهای تشنه آزادی هر روزه این نیاز زندگی را فریاد می زنند.


بدون تردید رژیم با تشدید جنگ در جبهه داخلی علیه جنبش آزادی خواهی و برابری طلبی خود را به لبه پرتگاه نزدیک تر می کند. اینبار شعار مجازات اعدام لغو باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد پر طنین تر از گذشته در داخل و در مقابل زندان ها و شکنجه گاه های رژیم فریاد زده خواهد شد. توده های به پا خاسته مردم با برپائی تجمع های اعتراضی متحدانه و یکپارچه در مقابل زندان ها و با فریاد شعار مجازات اعدام لغو باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد فرزندان خود را از زندان رها خواهند ساخت.


زنان و مردان مبارز و آزاده ای که در طول شش سال اخیر سه خیزش انقلابی و هزاران اعتصاب و اعتراض کارگری را تجربه کرده اند آگاه هستند و میدانند که این عاملین و مسببان وضع موجود هستند که باید به زندان بروند، یعنی همان کسانی که برای فرزندان مردم، برای پاره کردن گلوی تشنه آزادی توماج ها پرونده سازی می کنند، و آنها را به زندان و زیر شکنجه می برند، همان کسانی که جگرگوشگان مردم را می کشند و در گورهای بی نام و نشان دفن می کنند، یعنی آنان که ثروت جامعه و حاصل استثمار کارگران را به غارت می برند و این بار عظیم رنج و محرومیت و بی حقوقی را بر مردم تحمیل کرده اند. دور نیست آن روزی که پایه های این همه جنایت و ظلم و ستم حکومت اسلامی سرمایه داران فرو بریزد و سران و عوامل تبهکار این رژیم در دادگاه های مردمی به طور علنی محاکمه و به سزای اعمال خود برسند.

سخن روز: تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومەله
https://alternative-shorai.tv
https://cpiran.org
https://komala.co
https://t.me/peshrawcpiran
www.facebook.com/Peshrawcpiran
www.instagram.com/Peshrawcpiran1 (http://www.instagram.com/Peshrawcpiran1)
https://t.me/KomalaCpiranTv

اشتراک در شبکه های اجتماعی: