چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ | 28 - 08 - 2024

Communist party of iran

صدر اعظم آلمان وعده داد، اخراج تعداد بیشتری از مهاجران را تسریع کند

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در جریان بازدید از زولینگن، شهری که یک حمله‌ مرگبار با چاقو که به گروه «داعش» نسبت داده می‌شود، رخ داد گفت: «اخراج‌ مهاجران را افزایش خواهد داد.» این حمله که در جریان جشن ٦۵۰ سالگی شهر روی داد، منجر به مرگ سه نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر شد.


به گزارش (رویترز)، مظنون یک مرد ٢٦ ساله سوری است که به عضویت در داعش متهم شده است، و پیش‌تر از اخراج فرار کرده بود. این حادثه تنش‌ها در عرصه سیاسی آلمان به ویژه درباره سیاست‌های پناهندگی و اخراج در آستانه‌ سه انتخابات ایالتی تشدید کرده است.
شولتس در هنگام بازدید از زولینگن تاج گل‌هایی در محل حادثه گذاشت، و در گفت‌وگو با رسانه‌ها بر لزوم اقدامات شدیدتر برای اطمینان از اخراج افرادی که اجازه‌ اقامت قانونی در آلمان را ندارند، تأکید کرد. وی این حمله را «تروریسم علیه تمام ما» نامید و بر تعهد خود به افزایش اخراج‌ مهاجران تأکید کرد.


به گفته رویترز، این موضع‌گیری شولتس در حالی است که «حزب سوسیال دموکرات» به رهبری وی در نظرسنجی‌ها عقب افتاده است، و تحت فشار حزب راست‌گرای افراطی «جایگزین برای آلمان» قرار دارد، که از این حمله تروریستی برای تقویت کارزار ضدمهاجر خود بهره برده است. با این حال، برنده انتخاباتی اصلی این حادثه ممکن است «اتحادیه‌ دموکرات مسیحی» آلمان باشد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که مظنون حمله زولینگن قرار بود پارسال به بلغارستان اخراج شود، اما این اخراج به دلیل ناتوانی مقامات در پیدا کردن او در محل اقامت پناهندگان شکست خورد. شولتس اذعان کرد که گرچه میزان اخراج‌ها نسبت به سال ۲۰۲۱ دو سوم افزایش یافته است، اما برای بهبود تدابیر قانونی و اجرای عملی آنها به اقدامات بیشتری نیاز است. حادثه اخیر انتقادات نسبت به نحوه‌ مدیریت دولت بر سیاست‌های مهاجرتی و اخراج‌ها را افزایش داده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: