سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان: زنده باد اول مه روز جهانی طبقه کارگر


اول مه روز جهانی طبقه کارگر در راه است. کارگران و لشکر ستم دیده رنج وکار واستثمار در این روز فرصت پیدا می کنند تا یکبار دیگر بر جهانی بودن خود، بر درد و رنج مشترک خود و راه حل طبقاتی خود پای بفشارند. 

سرمایه داری افسارگسیخته عصر حاضر، بشریت و سرف زندگی روی این کره خاکی را با مخاطره جدی روبرو کرده و آن را به مرز نابودی و انحطاط کشانده است. جنگ و ویرانی و کشتار، گرسنگی و ناامنی ‌و آوارگی و تبعات ضد انسانی آن،‌ روزگار و حیات بشریت را در مقیاس چند میلیاردی با نابودی مواجهه کرده است. 


اما هیچکدام از این مصائب سرنوشت حتمی جامعه وانسان امروز نیست. ما کارگران و نیروی میلیاردی کار، صاحبان اصلی این جهان پر از نعمت و ثروت وامکانات هستیم. می توانیم وحتی به معنای دیگری مجبوریم برای تغییر این بربریت به میدان بیائیم و خود وتمام جامعه را از منجلاب کنونی نظم سرمایه داری آزاد کنیم.


در اول ماه مه باید این بانگ رسای ما در پهنه گیتی طنین افکند: 

کارگران جهان متحد شویم! متحد شویم برای الغای کارمزدی و نابودی مالکیت خصوصی بر ابزار کاروتولید و بهره مند کردن همگان از نعمات بی شمار جامعه. روز کارگر روز سر دادن این کیفر خواست و فراخوان طبقه جهانی ماست! روز هیچ مذهب و فرهنگ و ملیت و جنسیت خاصی نیست. روز فراخوان ما برای انقلاب کارگری ونجات بشریت است وبس! 

طبقه کارگر ایران  بعنوان یک بخش از این ارتش میلیاردی کار رودرروی استثمارگرانی ایستاده است  که سلطه سرمایه درانه اشان را با چاشنی مذهب و تحمیق توده ها به پیش می برند. مبارزات طبقه کارگر ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی برای دفاع از معیشت ‌و علیه زور گویی صاحبان کار در تمام سالی که گذشت برپا وبر دوام بود. 


بیش از چهار دهه حاکمیت رژیم سرکوبگر اسلامی مشقات و بی حقوقی های زیادی را به کارگران و مردم زحمتکش تحمیل کرده است. بیکاری، اخراج، گرانی و تحمیل دستمزد زیر فقر و حتی به گروگان گرفتن حقوق معوقه، حمله مستقیم سرمایه داران به زندگی وسفره کارگران و خانواده هایشان بوده است . با اینحال طبقه کارگر در تمامی این عرصه ها برای متحقق کردن مطالب خود همواره در میدان مبارزه حضور داشته است. 

اعتصابات کارگری در مراکز بزرگ و حضور همیشگی معلمان و بازنشستگان نمونه هایی از پیگیری طبقه کارگر برای بدست آوردن مطالباتشان است. ما در اول مه یکبار دیگر بر پیگیری این حقوق مسلم خود پای خواهیم فشرد. در کارخانه و کارگاه، معلم و بازنشسته و بیکار نبرد را علیه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی علیه گرانی و فقر وفلاکت و برای تامین  معیشت و زندگی ای انسانی ادامه خواهیم داد. 


در کردستان علیرغم مشقات و فشار سرمایه داران و تحمیل پدیده ضد انسانی کولبری به کارگران و مردم زحمتکش اعتراض و مبارزه علیه این شرایط فلاکتبار همواره در جریان بوده است. اینجا که کارگران و صف سوسیالیستی جامعه کردستان تاریخی نه چندان طولانی اما درخشان از گرامیداشت اول ماه مه را پشت سر خود دارند، انتظار این است که با آمادگی و با برنامه به استقبال این روز طبقاتی بروند. چه در دوران درخشان مراسمهای باشکوه و توده ای سال‌های شصت و چه سال‌های بعد و تا به امروز، همواره یاد اول مه در کردستان به شیوه های گوناگون گرامی داشته شده است. در فضای اعتراضی کنونی جامعه ایران و تعادل قوای آن، باید با کاردانی وتدبیر برای گرامی داشت اول مه امسال دست بکار شد. 


شورای نیروهای چپ و کمونیست در کردستان، ضمن تبریک روز جهانی کارگر به تمامی کارگران ومردم آزادیخواه، از فعالین کارگری و سوسیالیست در کردستان می خواهد بهر شیوه ممکن و بخصوص با تجمع در شهرها و مراسم سخنرانی و ‌شادی، روز کارگر را ارج بگذارند. در روز کارگر باید تمام مردم جامعه را به این گرامی داشت و تلاش برای همبستگی و اتحاد بیشتر دعوت کرد.

زنده باد اول_مه روز_جهانی_کارگر 

زنده باد سوسیالیسم 


شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان 

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

۱۴ آوریل ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: