شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران: در آستانه دور جدید اعتراضات پرستاران هستیم!
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران با انتشار بیانیه ای نوشت: اعتصابات و اعتراضات باشکوه و بینظیر ما پرستاران ثابت کرد که تنها با قدرت اتحادمان میتوانیم حق حقوق انباشته شده خود را به دست آوریم. حرکت متحد و سراسری ما در عدم پذیرش بیگاری اضافه کاری مهر ماه، بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی از جمله علوم پزشکی بوشهر ،اصفهان،بیرجند و .. را به تکاپو انداخته است.
در این بیانیه آمده است: وحشت از شروع دوباره اعتراضات ما در نزدیکی روز پرستار، مسئولان را به گزافه گویی ناچار کرده است
وعده های بی سرو ته معاون پرستار ی وزارت بهداشت مبنی بر “پرداخت ۸۵ درصد مطالبات” بیشتر به طنز تلخ می ماند. در حالیکه آخرین پرداختی اضافه کاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مربوط به شهریور سال گذشته میباشد معوقات طولانی مدت پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بسیاری از شهرهای دیگر همچنان پرداخت نشده است.
همچنین بخشنامه های دیوان و مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه هیچ دانشگاهی حق ندارد ساعات کسری ناشی از ارتقا را به عنوان موظفی محسوب کند، عقب نشینی مقطعی متصدیان وزارت بهداشت البته در حرف میباشد.
شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران نوشته است: ما پرستاران با اعتصابات و اعتراضات سراسری توانستیم ذره ای از قدرت اتحاد مان را به مسئولین نشان دهیم.
ما میتوانیم با ادامه این روند تصمیمات سراسری و متحد تحقق عملی و واقعی مطالبات مان را عملی سازیم.
همانطور که قبلا هشدار داده بودیم دور بعدی اعتراضات پرستاران ابعاد بسیار گسترده تری خواهد داشت.
اعتصاب و تجمع بیمارستانهای شهر یزد در چهارشنبه ۵ مهر در ادامه و پیگیری مطالبات روشن ما بوده، و تب و تاب دور تازه ای از مبارزات را نمایان کرد.
شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران در پایان بیانیه، فهرست مطالبات و خواسته های فوری را یادآوری کرده است.
