شصت تن از زنان زندانی سیاسی خواهان آزادی بی قید و شرط زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد شدند
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

مریم اکبری منفرد زندانی سیاسی در تبعید، ۱٤ سال است بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می برد. او به ۱۵ سال زندان محکوم شد و سه سال دیگر نیز به محکومیتش اضافه شده است.
در آستانه نوروز ۱٤۰۳، شصت وچهار( ۶۴ ) تن از زنان هم بند پیشین او با امضای بیانیه ای خواهان آزادی بی قید و شرط او شدند. این زنان زندانی سیاسی که برخی از آنان آزاد شده و برخی هنوز در زندان به سر می برند، در بخشی از بیانیه خود نوشتند: « ما همبندیان سابق او با هر عقیده و باوری که داریم، بهار زندان را با مریم و شور او به نوروز به یاد میآوریم، و اما نوروزی دیگر و او همچنان در زندان. یادی می کنیم از درک او از آزادی و حق اش به برخورداری از آن، یادی می کنیم از ظلمی که بر زنان این مرز و بوم شده است و جلوداران مبارزه و مقاومت با آن.»
