دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | 19 - 08 - 2024

Communist party of iran

شریفه محمدی شایسته زندگی و افتخار روزگار ما است!


محمد عبدی پور

 
محمد عبدی پور فعال کارگری و عضو قدیمی “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” هستم. واقعیت تلخ این است که خود و دوستانم بارها به “اتهام” دفاع از منافع طبقه کارگر دستگیر و بازجویی شده ایم.

 
به اعتبار شناختی که از اعضای کمیته از جمله شریفه محمدی دارم بدون هیچ تردیدی و قاطعانه تاکید می کنم که هیچ یک از ما فعالان و اعضای این کمیته کارگری از جمله  شریفه محمدی عضو هیچ حزب و سازمانی نبوده و نیستیم. شکل و ماهیت فعالیت کمیته هماهنگی روشن تر از آن است که مقام های قضایی از آن بی خبر باشند. با این همه مجددا یادآور می شوم که ما فعالان علنی در جنبش کارگری برای کمک به ایجاد تشکل مستقل هستیم و هدف نهایی مان رفاه کارگران و زحمتکشان است. عضویت در یک تشکل علنی و کارگری طبق اساسنامه های سازمان جهانی کار که جمهوری اسلامی زیر آنها امضای تائید گذاشته نه فقط جرم نیست بلکه امری قانونی است. اعضای کمیته مانند هر شهروند دیگری می توانند گرایش سیاسی داشته یا نداشته باشند اما همکاری یا عضویت در احزاب اپوزیسیون مطلقا با اساسنامه کمیته منافات دارد و با قاطعیت می توانم بگویم که  فعالیت کارگری و انسان دوستانه شریفه نیز در همین چهارچوب صورت بسته است. مضاف به اینکه روحیه و روش و منش او به گونه ای است که با هرگونه واکنش خشونت بار اجتماعی شدیدا مخالف است تا چه رسد به همکاری با یک سازمان مسلح.


علاوه بر تمام نکات پیش گفته تاکید مکرر بر این موضوع نیز ضروری است که به اعتبار  اساسنامه کمیته عضویت فعالان آن در احزاب سیاسی ممنوع است. این ممنوعیت تمام عرصه های سیاسی و تبلیغاتی را شامل می شود. او مطلقا مرتکب هیچ جرمی نشده است. حکم حیرت انگیز “بغی” از بیخ و بن با هستی اجتماعی شریفه محمدی در تضاد است. این حکم باید هر چه سریع تر لغو شود و به دلیل ماه ها بازداشت ظالمانه از این انسان مهربان و دلسوز کارگران و زحمتکشان  استمالت به عمل آید. 


شریفه محمدی در خانواده ای کارگری به دنیا آمده و با مشقات طبقه کارگر به طور ملموس آشنا است. صدور حکم اعدام برای او در حقیقت اعلام جنگ و کشتن ۶۰ میلیون کارگر و خانوار کارگری و همه انسان هایی است که دل در گرو رفاه مردم زحمتکش است. 

اگر قرار است شریفه اعدام شود، من را هم در کنار او به چوبه دار بسپارید! چون من هم مثل شریفه مدافع حقوق کارگران و زحمتکشان هستم!


شریفه ما را سریعا آزاد کنید!

اشتراک در شبکه های اجتماعی: