شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ | 04 - 04 - 2026

Communist party of iran

سە گزارش در مورد یورش وحشیانه نیروهای حراست گروه ملی صنعتی فولاد ایران به کارگران

۱- صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:
حمله گستاخانه به کارگران اخراجی گروه ملی فولاد بی پاسخ نخواهد ماند
عوامل مزدور واحد حراست شرکت گروه ملی صنعتی فولاد به کارگران اخراجی متحصن مقابل یکی از ورودی های شرکت حمله کردند.
روز شنبه هجدهم فروردین ماه ۱٤۰۳، شماری از کارگران گروه ملی که در جریان اعتراضات اخیر از ابتدای سال از کار اخراج شده اند، برای پیگیری بازگشت به کار خود و به نشانه اعتراض به احکام اخراج، قصد برپایی چادر و تحصن مقابل شرکت را داشتند که با حمله و هجوم مزدوران حراستی روبرو شدند.
حمله بیشرمانه چوب و چماق کش ها و لمپن های جیره خوار حراست به کارگران اخراجی که برای احقاق حق خود مقابل شرکت تحصن کرده بودند، نفس وجودی اداره حراست را بیشتر نمایان ساخت.
ما به کرات از همدستی حراست و مدیر فاسدش با غارتگران در گروه ملی فولاد سخن گفتیم.
میدانستیم و میدانیم فلسفه و ماهیت وجودی واحد حراست، تنها نگاهبانی از منافع قبیله ای چپاولگران و سرکوب کارگران معترض است.
مزدوران و لات و اوباش های حراستی که در لباس کارگر مقابل کارگر قرار گرفته اند بدانند،
گستاخی و بی شرمی امروز بی پاسخ نمی ماند.
۲- کارگران گروه ملی فولاد:
متاسفانه اتفاقی که روزشنبه ١٨ فروردین، در شرکت گروه ملی فولاد اهواز افتاد در طول تاریخ ۵۰ساله شرکت بی سابقه بوده و تمام شأن و منزلت و آبروی این شرکت عظیم را پایمال کرد. اشخاصی همچون علی محمدی که ۱۸۰ درجه با نام و فامیلش متفاوت است ، شخصی مثل خدا رحمی که نه خدا را میشناسد و نه ذره ای از رحمت در وجودش جاریست ، ابراهیم نصیری نیا که وجودش نصرت تاریکی بر روشناییست ، مسعود بنی نغمه که وجود کفران تمام نعمات است و نادر پاژنگی که واقعا اسم و مسما به هم می آیند چرا که پاژنگ بمعنای ابزار پا ، یا همان کفش است و پاژنگی نشان داد که همینقدر ارزش دارد که بعنوان پا افزار استفاده شود. چنین اشخاصی قصد دارند تا با خفه کردن صدای کارگر این شرکت را ذره ذره به ورطه نابودی بکشانند و حالا بعد از اطمینان از خرید تمام مسئولین استان و پشتیبانی نماینده به ظاهر انقلابی مجتبی یوسفی کا با هزار کثافت کاری و بی شرف بازی دوباره نماینده شد و حمایت کامل خود را از علی محمدی در قبال اسپانسر بودن در انتخابات با پول گروه ملی و استخدام چندصد نفر دارد اینبار وارد مرحله رویایی فیزیکی با کارگران شده اند که متاسفانه اینکار را با استفاده از پرسنل حراستی انجام میدهند که خودشان نان خور همین شرکت و حقوق دریافتی‌شان را وام دار همین کارگران هستند.
ابتدا باید بگوییم که تحسن و اعتراض مسالمت آمیز حق هر انسانی است و تا زمانی که مختل در امری نشده هیچکس حق تعرض به وی را ندارد.
ثانیا اعلام میکنیم که خیابان ارث پدری محمدی و پاژنگی نیست که مانع چادر زدن کارگر شوند.
ثالثا علیرغم میل باطنی اینبار بدون تعارف به پرسنل حراست که آنها را برادران خود میدانیم اخطار می‌دهیم که بازیچه دست مدیران موقتی خودفروخته و باعث شکستن حرمتها نشوند که اگر حرمتی شکسته شود با تمام کارگران شرکت گروه ملی مواجه هستند. شما فقط پرسنل شرکت هستید و از این شرکت حقوق دریافت میکنید ، قرار نیست در نقش نیروهای ضربت و صهیونیستی ظاهر شوید.
ما کارگران شرکت گروه ملی همیشه ثابت کرده ایم که در اهداف خود بدون ترس و واهمه از هیچ شخص و ارگانی بر اهداف خود ثابت قدم بوده آیم و تاریخ بر این ثبات و اتحاد ما گواهی می‌دهد. نام و آوازه ایستادگی و یکپارچگی کارگران شرکت گروه ملی مرزها را درنوردیده و تمام جهان را پیموده است.
پس از طریق همین رسانه اعلام میداریم که در کنار و پشتیبان همکاران اخراجی خود هستیم و از همه همکاران درخواست میشود تا به جمع دوستان مظلوم که در این گرما با زبان روزه روبروی درب شرکت تجمع کرده اند ملحق شوند.فردا صبح همه ما در کنار همکاران خود خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد که در اوج مظلومیت تنها بمانند. کارگریم و سختی با وجود ما عجین شده است.
اینبار کاملا جدی اعلام میکنیم که این شرکت دیگر جایی برای محمدی ، خدا رحمی ، نصیر نیا ، بنی نغمه و پاژنگی ندارد.
۳- گزارش رسانه ای شده:عدم تمدید قرارداد برخی کارگران گروه ملی فولاد
تعداد چهار نفر از کارگران گروه ملی فولاد با اجتماع و چادرزنی مقابل درب مجموعه شرکت اعتراض کردند.
شرکت گروه ملی فولاد ایران در اهواز با تعدادی از کارگران معترض این واحد در سال جدید تمدید قرارداد نکرده است.
براساس گزارش منابع کارگری، مدیران مجموعه گروه ملی با عدم تمدید قرارداد ۱۵نفر از کارگران از جمله مسعود نواصر، سعید حلوایی، حسین رضایی، مرتضی اکبریان، امید فرهادی زاده، مهدی گوبالی زاده، حسین غزلاوی، عبدالله چریکی، قاسم توانگر، علی سیاحی، جابر عبیاوی، جاسم غلامی» عملاً موجبات اخراج این کارگران را فراهم آورده است.

تعداد چهار نفر از این کارگران با اجتماع و چادرزنی مقابل درب مجموعه شرکت به این برخورد اعتراض کردند که با برخورد حراست مجموعه مجبور به جمع کردن چادرهای خود شدند.
همچنین برخی دیگر از کارگران حاضر در اجتماعات سال گذشته گروه ملی فولاد نیز به مجموعه استادیوم الغدیر (متعلق به گروه ملی فولاد) مامور شدند که باوجود تخصص فنی اغلب این کارگران، این اقدام عقلانی و در راستای استفاده حداکثری از تخصص و توان کارگران به نظر نمی‌رسد.
کریم سیاحی، امین صداقت‌فر، ایمان حاجی‌زاده، فرهاد اکبریان، میثم قنواتی، رضا نگراوی، محمد الهایی، سیدتقی حسن زاده، عبدالله درویشی، سیدعلی موسوی، بهزاد علیخانی، میلاد شاهمرادی، ابراهیم بناری، یوسف حردانی، ناصر منصوری، از جمله این کارگران هستند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: