سردر گمی نیروهای امنیتی ایران: روزنامۀ کیهان کار اسرائیل است؛ داعش مسئولیت دو انفجار انتحاری کرمان را پذیرفت!
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲

در حالیکه روزنامۀ کیهان در سرمقالۀ روز پنجشنبۀ خود انقجار های کرمان را به اسرائیل نسبت داده بود، روز پنجشنبه ١٤ دی، و یک روز پس از انفجار های مرگبار کرمان گروه دولت اسلامی (داعش)، با انتشار بیانیه ای در کانال تلگرامی خود، مسئولیت انفجارهای کرمان را برعهده گرفت. داعش در این بیانیه دو انفجار را انتحاری عنوان کرده و گفته است ، که روز چهارشنبه: عمر الموحد و سیفالله مجاهد، دو نفر از برادران به سوی تجمع بزرگ شیعیان مشرک در کنار مزار رهبر کشته شده خود قاسم سلیمانی در شهر کرمان در جنوب ایران رفته و کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک را کشت یا زخمی کرد. روز چهارشنبه ۱۳ دیماه در مراسمی که برای سالگرد کشتهشدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس در کرمان برگزار شد، دو انفجار در فاصله ۱۵ دقیقه رخ داد. این انفجارها در نزدیکی ورودی گورستان این شهر و در ساعاتی بهوقوع پیوست که جمعیت نسبتاً زیادی در حال تردد در آن منطقه بودند. از ابتدای وقوع این رویداد برخی مقامهای جمهوری اسلامی تلویحاً و یا بهطور مستقیم انگشت اتهام را به سمت اسرائیل و امریکا نشانه رفتند. اسرائیل در واکنش به این بسنده کرد که در حال حاضر بر روی غزه و حماس متمرکز است. مسئولان جمهوری اسلامی همچنین روز چهارشنبه گفته بودند بمبها در دو کیف دستی و در مسیر راهپیمایی جاسازی شده بود. اما عصر پنجشنبه خبرگزاری دولتی ایرنا بهنقل از شاهدان نوشت انفجار نخست انتحاری بود.
