سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ | 27 - 08 - 2024

Communist party of iran

سخنگوی آموزش و پرورش از عدم پرداخت پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار معلم بازنشسته خبر داد

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار بازنشسته پرداخت نشده است، گفت: « آموزش و پرورش مابه التفاوت رتبه‌بندی ۱٤۰۱ و ۱٤۰۲ و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱٤۰۲ را هیچگاه قبل از شهریور یعنی نیمه اول سال پرداخت نکرده است.
علی فرهادی افزود: « کسورات ۱٤۰۰ و ۱٤۰۱ به این جهت است که رتبه‌بندی در اسفند ۱٤۰۱ اجرا شده اما تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱٤۰۰ لازم الاجرا شده است.

احکام رتبه‌بندی بازنشستگی ناظر بر پرداخت‌های کسورات پرسنلی این بازنشسته ها صادر شده اما ۲ سال کامل را پوشش نمی‌دهد. درباره بازنشستگان ۱٤۰۲، برای آن دسته از افرادی که تا پایان شهریور و پیش از سال تحصیلی بازنشسته شده‌اند و همچنین برای سایر افراد باقیمانده هم به زودی و در اولین موقع با کسب بودجه این معوقات را به زودی پرداخت می کنیم.»


گفتنی است، حکم کارگزینی با اعمال رتبه بندی در زمان اشتغال برای معلمانی که در فاصله ۳۱ شهریور ۱٤۰۰ تا پایان سال ۱٤۰۱ بازنشسته شدند از طرف آموزش و پرورش، صادر نشده بود به همین دلیل پرونده این افراد هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه بندی بود. براساس اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در مجموع ۵۰ هزار و ٤۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه بندی شده‌اند که این تعداد به صورت میانگین ۳۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب سازی در طول اجرای این قانون (متناسب سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱٤۰۰ تا پایان سال ۱٤۰۲ دریافت می‌کنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: