چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

سازمان فدائيان (اقليت) تهديد جانی عليه اعضای رهبری حزب کمونيست ايران را به شدت محکوم می کند.


در تاريخ ١٩ آذر١۴٠٠ (٩ژانويه٢٠٢٢) نامه ای از طرف دبيرخانه کومله حزب کمونيست ايران با امضای جمال بزرگپور (مسئول دبيرخانه کومله) در فضای مجازی منتشر شد. مضمون اين نامه در مخالفت با ورود ٧ تن از اعضای کميته
مرکزی حزب کمونيست ايران به اردوگاه مرکزی کومله در شهر”زرگويز”نوشته شده است. در اين نامه، با ادبياتی تهديد آميز
ضمن هشدار به ورود اعضای رهبری حزب کمونيست ايران به اردوگاه مرکزی کومله، از آنان خواسته شده است تا “برای
جلوگيری از هر اتفاق ناگواری بايد اردوگاه را ترک کنند و در شهر سليمانيه مستقر شوند… اگر آنان حاضر به قبول آنچه ما می گوييم نشوند (که به احتمال زياد قبول نخواهند کرد) و بر استقرار خود در اردوگاه پافشاری کنند، مسئوليت هر پيش آمد ناگوار را بر عهده خواهند داشت”.

نامه دبيرخانه کومله با تاکيد ضمنی به غير قابل کنترل بودن پيشمرگان مسلح کومله در اردوگاه “زرگويز”، در توضيح “هر پيش
آمد ناگوار” برای کادر رهبری حزب کمونيست ايران نوشته است: “اما آنچه که جای نگرانی است و از هم اکنون نيز قابل مشاهده است، ايجاد تشنج در سطح تشکيلات علنی و مسلح است. تشنجی که ممکن است عوارض و عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد”.
چند سالی است اختلافات درونی سياسی و تشکيلاتی کومله و حزب کمونيست ايران آشکارا برملا شده وبه رغم اينکه جدايی آنان به طور رسمی در سطح جنبش اعلام نشده است، اما چند ماهی است که هر يک از دو جناح به طور علنی خط سياسی و تشکيلاتی خود را در سطح جنبش پيش می برند.اکنوندر آستانه جدايی و انشعاب، باورود هفت تن از اعضای رهبری حزب کمونيست
ايران به اردوگاه مرکزی کومله- که درواقع از سه دهه پيش تا به امروز اردوگاه مشترک حزب و کومله بوده است- دبيرخانه
کومله به بهانه اينکه اردوگاه محل پيشمرگان ِ مسلح غير قابل کنترل است، عملا زمينه های “آتش به اختيار” و شليک به رهبران غير مسلح حزب کمونيست ايران راکه همانا رفقای مبارزاتی چهل و چند ساله آنان هستند، فراهم کرده است. اقدامی ماجراجويانه و غير قابل تصور که حتی بيان ضمنی آن نيز سخت و ناگوار است.

سازمان فدائيان (اقليت) نامه تهديدآميز دبيرخانه کومله عليه هفت تن از رهبران حزب کمونيست ايران را که برای پيشبرد برنامه های سياسی-تشکيلاتی خود وارد اردوگاه مرکزی کومله در “زرگويز” شده اند، اقدامی تحريک آميز و تهديدی مستقيم عليه جان آنان می داند.

سازمان فدائيان (اقليت) اين اقدام دبيرخانه کومله را به شدت محکوم کرده و تاکيد دارد که مسئوليت هرگونه تعرض به جان کادر رهبری حزب کمونيست ايران و بروز “هر پيش آمد ناگوار” عليه آنان مستقيما برعهده تنظيم کنندگان اين نامه است.

سرنگون باد رژيم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورايی
نابود باد نظام سرمايه داری
زنده باد آزادی–زنده باد سوسياليسم

کار، نان، آزادی–حکومت شورايی

سازمان فدائيان (اقليت)
٢٣ ديماه ١۴٠٠

اشتراک در شبکه های اجتماعی: