جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

سازمان تامین اجتماعی از مستمری برخی بازنشستگان یک میلیون تومان کسر کرد

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۰ اسفند گزارش دادند که سازمان تامین اجتماعی مستمری اسفندماه برخی بازنشستگان را پس از کسر یک میلیون تومان از آن واریز کرده است.
پس از آن محمد اسدی، رئیس کانون بازنشستگانِ سازمان تامین اجتماعی، به خبرگزاری صدا و سیما گفت کسر این مبلغ با هدف واگذاری سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان بوده است.
او با بیان اینکه ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به ارزش ٦٤ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار می‌شود گفت سهم هر بازنشسته ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است که پنج درصد آن طی سه قسط از مستمری آنها کسر می‌شود.
با این حال به نوشته وبسایت انتخاب، بازنشستگان گفته‌اند برای واگذاری سهام از آنها رضایت گرفته نشده و کسر یک میلیون تومان از مستمری آنها غیرقانونی است.
در پی اعتراض‌های گسترده، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد مبلغ کسر شده از مستمری اسفندماه برخی بازنشستگان بازگردانده می‌شود.
سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای که اواخر شامگاه یکشنبه منتشر شد ضمن حمایت از این اقدام، اعلام کرد به دلیل آنکه کسورات انجام‌شده «بدون اطلاع‌رسانی مکفی» صورت پذیرفته بود، این مبلغ به حساب مستمری‌بگیران «بازگشته است».

اشتراک در شبکه های اجتماعی: