جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

زندانبانان زندان اوین، با بهانه تراشی،  از اعزام داود رضوی به بیمارستان،  جلوگیری کردند

داود رضوی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد محبوس در زندان اوین، روز سه شنبه یکم اسفندماه، با بهانه تراشی مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم ماند. جلوگیری از اعزام آقای رضوی به بیمارستان به بهانه نپوشیدن لباس زندان در زمان انتقال صورت گرفته است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی، ضمن تایید این خبر گفت: « روز سه شنبه یکم اسفند ماه،  در حالی که آقای رضوی قرار بود برای انجام معاینات چشم پزشکی به بیمارستان فارابی تهران اعزام شود به علت بهانه تراشی مسئولان جهت انتقال وی با لباس زندان از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم ماند.»

گفتنی است، آقای داود رضوی در تاریخ پنج مهرماه ۱٤۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و هفتم آذرماه سال گذشته، از این زندان به زندان تهران بزرگ و سپس در تاریخ بیست فروردین امسال به بند شش زندان اوین منتقل شد.
در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱٤۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی با حکم قاضی صلواتی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شد.
حکم صادره، در تاریخ یازدهم تیرماه ۱٤۰۲ توسط شعبه ۳٦ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: