زخمی شدن یک کولبر درنتیجه تیراندازی نیروهای نظامی ومصدومیت شش کارگر در نتیجه نا امنی محیط کار
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳

یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مرز بانه زخمی شد
روز دوشنبه یکم بهمن ماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه، یک کولبر زخمی شد. هویت این کولبر، (سارو ویسی، ۱۸ ساله و اهل شهر سقز) گزارش شده است. براساس این گزارش، آقای ویسی در حالی که هیج باری به همراه نداشت، در نوار مرزی (ههنگهژال) مورد هدف تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته است. این کولبر از ناحیه پا به شدت زخمی و جهت مداوا به بیمارستان صلاحالدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.
مصدوم شدن دو پاکبان در زنجان
دو پاکبان در زنجان حین انجام کار زخمی شدند.هویت این پاکبانان، مرتضی مصطفوی و مهدی رضایی، گزارش شده است.بر اساس این گزارش، آقای مصطفوی بامداد روز دوشنبه ١ بهمن ماه، بعد از جارو کردن یک طرف خیابان بعثت و در مسیر برعکس در حال حرکت با چرخ دستی با یک خودرو برخورد میکند که موجب مصدومیت وی از ناحیه پا و کبد میشود. این پاکبان آسیبدیده که درون کانال کنار خیابان افتاده بود با حضور بهموقع یکی از اهالی به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. آقای رضایی نیز حین کار پرچمزنی در شهرک گلشهر، لاین شمالی پل “امام حسن مجتبی” بر اثر برخورد با یک خودرو سواری دچار مصدومیت جدی شد. وی بعد از شش روز با هوشیاری پایین همچنان در یکی از بیمارستانهای شهر زنجان تحت درمان قرار دارد.
یک کارگر ساختمانی در اهواز مصدوم شد
روز سە شنبه ٢ بهمن ماه، یک کارگر ساختمانی در اهواز حین انجام کار بر اثر ریزش آوار ساختمانی مصدوم شد. طبق این گزارش، این کارگر در یک ساختمان قدیمی در حال تخریب در منطقه بهارستان اهواز مشغول به کار بوده که بر اثر ریزش آوار روی سرش دچار حادثه شده است. این کارگر که به دلیل سنگین بودن آوار، دچار جراحت سنگینی شده، بلافاصله از سوی امدادگران به بیمارستان منتقل شد.
مصدومیت دو کارگر در مشهد
به گزارش مهر، روز سە شنبه دوم بهمن ماه، دو کارگر در یک کارگاه تولیدی کالای خواب در مشهد، بر اثر آتشسوزی مصدوم شدند. به دلیل حجم گسترده حریق و حرارت، سقف کارگاه تغییر شکل داده بود، همچنین با توجه به اینکه دیوارهای دو طبقه فوقانی این محل، که مسکونی بود، ترک خورده و امکان ریزش سقف وجود داشت بنابراین بلافاصله دستور تخلیه ساکنان صادر شد. آتش نشانان پس از مهار حریق، اقدامات پیشگیرانه و تهویه را با بهره گیری از تجهیزات تخصصی انجام دادند و محل را ایمن سازی کردند.
یک کارگر در پتروشیمی هرمز دچار حادثه شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محسن شمس، رئیس مرکز سلامت کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اعلام کرد: « یک کارگر ٤۰ ساله که در جریان حادثهای حین کار در پتروشیمی هرمز دچار آسیب شدید شده بود، پس از ارائه خدمات اولیه پزشکی در (بیمارستان نبی اکرم) عسلویه، به شیراز منتقل شد. با هماهنگیهای انجامشده و بهکارگیری تیم اورژانس هوایی، این مصدوم جهت دریافت خدمات تخصصیتر پزشکی به یکی از مراکز درمانی پیشرفته در شیراز منتقل گردید.»
