زخمی شدن سه کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مرز نوسود
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲

شامگاه چهارشنبه سیزدهم دی ماه، سه کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی نوسود زخمی شدند.
دو تن از این کولبران، فرهاد و حسین رستمی نام دارند که به ترتیب اهل روانسر و جوانرود میباشند. این سه کولبر مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته و از ناحیه دست و پا زخمی شده اند.هویت کولبر دیگر هنوز نامشخص است.
گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳؛ به شهروندانی که توسط ارگانهای نظامی کشته و یا زخمی شدهاند پرداخته شده است.
به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۲۰ کولبر و زخمی شدن ۲۲۸ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.
لازم به ذکر است که ۹ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۳ کولبر زخمی شدند و ۶ کولبر جان باختند.
