پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

رسانه های ترکیه؛ ایران به پ‌کا‌کا پهپاد انتحاری وتجهیزات ضد پهپادی میدهد

بعضی از گزارش‌هایی که در هفته‌های اخیر در رسانه‌های ترکیه منتشر شده‌اند ایران را به حمایت از پ‌ک‌ک و گروه‌های متحدش در سوریه متهم کرده‌اند، از جمله فراهم کردن تجهیزاتی که می‌شود علیه پهپادهای ترکیه استفاده کرد.
منتقدان مدعی هستند که پشتیبانی ایران از طریق اتحادیه میهنی کردستان که در سلیمانیه عراق مستقر است، و رهبرش بافل طالبانی، انجام می‌گیرد.
یحیی بوستان، مفسر روزنامه ینی شفق، در مقاله‌ای در ماه مارس ایران را متهم کرد که به پ‌ک‌ک پهپادهای انتحاری داده است تا علیه پهپادهای ترکیه استفاده کنند.
این روزنامه روز ۱۴ آوریل هم در خبر اول خود گفت که ایران ۵۰ پهپاد به پ‌ک‌ک داده است.
این گزارش با بیان این که با وجود در ‘جنگ’ بودن در مساله اسرائیل، ایران و ایالات متحده وقتی پای حمایت از پ‌ک‌ک وسط باشد با یکدیگر رفیق می‌شوند، سپاه پاسداران را متهم کرد که اخیرا به یکی از کاروان‌های یگان‌های مدافع خلق کردهای سوریه پیوسته است.
اوکان مدرس‌اوغلو، نویسنده روزنامه صباح که مهمترین رسانه حامی دولت است، هم روز ۱۶ آوریل مدعی شد که دلیل این که پژاک، شاخه ایرانی پ‌ک‌ک، می‌تواند در ایران ادامه حیات دهد، این است که ایران می‌خواهد از آن برای بر هم زدن ثبات و آرامش ترکیه استفاده کند.
مقامات ترکیه در ماه‌های اخیر با صراحت از برنامه خود برای یک عملیات نظامی گسترده علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق صحبت کرده‌اند، ولی هنوز نسبت به مخالفت بالقوه ایران با چنین تهاجمی تردید وجود دارد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: