پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

رسانه‌های حامی اردوغان؛ حمله ایران به اسرائیل را نمایش نامیدند

اسرائیل، از زمان شروع جنگ غزه، موضوع انتقاد سخت این رسانه‌ها بوده است. با این حال، با وجود حمله پهپادی و موشکی بزرگ به اسرائیل در بامداد ۱۴ آوریل. ابراز تردید نسبت به اعتبار مواضع ضداسرائیلی ایران نیز در آن‌ها گسترده بوده است.
پیش از این حمله، روزنامه ینی شفق، ایران را متهم کرد که حاضر نیست تهدیدهایش را عملی کند و با عنوان “جمهوری کارتونی ایران” از این کشور یاد کرد.
پس از این حمله، برخی آن را “شکستی مفتضحانه” تفسیر کردند که نه تنها آسیبی به اسرائیل نزد، بلکه شاید حتی به نفع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تمام شود. برخی هم این حمله را یک نمایش خواندند. یوسف کاپلان، ستون‌نویس تندرو روزنامه ینی شفق، نوشت که ایران دارد نقش قربانی را بازی می‌کند، نقش قهرمانی که نگهبان مظلومان است و دارد با امپریالیسم می‌جنگد. اما دارد نتانیاهو را نجات می‌دهد، کسی که در وضعیت بدی است.
آقای کاپلان اضافه کرد که مساله ایران اصلا غزه نیست. منافع ایران همیشه با امپریالیسم و سلطه‌جویی شیعه عجین بوده است.
تامر کورماز، دیگر نویسنده این روزنامه، نیز مدعی شد که هم ایران و هم اسرائیل دارند راهبرد تنش محدود را اعمال می‌کنند، و تهران را متهم کرد که دارد از این تنش برای تقویت مشروعیت خود استفاده می‌کند.
اسماعیل کاپلان، ستون‌نویس روزنامه ترکیه، گفت ایران صرفا دارد نمایش اجرا می‌کند، و اضافه کرد که حتی حوثی‌ها هم صدمه بیشتری به اسرائیل زدند.
ستون آقای کاپلان زیر تیتر “دروغ‌های ایرانی‌ها تبلیغات یک‌طرفه است” منتشر شد.
هیلمی دمیر، محقق دانشگاه، هم در شبکه ایکس نوشت که تصویری که ایران از خودش نشان می‌دهد شدیدا ضداسرائیلی است و این موفقترین عملیات روابط عمومی، این کشور بوده است.
آقای دمیر اضافه کرد که جنگ‌های نیابتی ایران همگی علیه مسلمانان است، نه علیه غرب.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: