راهپیمایی هزاران نفر در هند با از سرگیری اعتصاب پزشکان علیه خشونت زنان
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

در دو روز گذشته، هزاران نفر در کلکته و دیگر مناطق هند به خیابانها آمدهاند تا در حمایت از پزشکانی که بهدلیل قتل و تجاوز به یکی از همکارانشان اعتصاب کردهاند، دست به تظاهرات بزنند.
پزشکان و کادر درمان پس از کشف بدن خونین همکار ۳۱ سالهشان در بیمارستانی دولتی در کلکته، به منظور اعتراض به کمبود امنیت در محیطهای کاری و عدم تحقق وعدههای دولت ایالت بنگال غربی برای بهبود امنیت بیمارستانها، مجدداً اعتصاب کردند.
یک پزشک کارآموز ۳۱ ساله، روز ۱۹ مرداد/۹ اوت در محل کار خود در یک کالج دولتی پزشکی در کلکته، مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به قتل رسید. این قتل باعث جلب توجه عمومی به مسئله خشونت علیه زنان و امنیت کادر درمانی شد، و پزشکان برای چندین هفته اعتصاب کرده و درخواست امنیت بیشتر در محیط کار کردند. پزشکان ماه گذشته پس از چند هفته اعتصاب، بهصورت محدود به کارهای اورژانسی بازگشته بودند، اما به دلیل عدم اجرای تغییرات موردنظرشان، دوباره از کار دست کشیدند.
تظاهرات روز گذشته با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه برگزار شد و پزشکان اعلام کردند که اعتراضات تا زمان اجرای عدالت برای همکارشان ادامه خواهد داشت. دهها گروه جامعه مدنی از درخواستهای پزشکان برای اعتراضهای عمومی حمایت میکنند و گفتهاند که از این فرصت برای پایان دادن به خشونت علیه زنان استفاده خواهند کرد.
