سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ | 10 - 09 - 2024

Communist party of iran

رافائل گروسی برای دیدار با مسعود پزشکیان و گفت‌وگوهای سازنده هرچه سریعتر با ایران ابراز تمایل کرد.

رافائل گروسی، روز دوشنبه نوزدهم شهریورماە، در یک کنفرانس خبری در نخستین روز برگزاری شورای حکام آژانس در وین گفت: «مشاهدات ما نشان می‌دهد که اقداماتی انجام می‌شود، اما هیچ چیزی که نشان‌دهنده عجله برای افزایش سریع غنی‌سازی اورانیوم باشد، مشاهده نمی‌شود».


وقتی از او پرسیده شد که آیا برنامه‌ای هم برای دیدار با مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دارد، گفت که چنین برنامه‌ای ندارد اما امیدوار است که این دیدار قبل از انتخابات آمریکا پیش بیاید. آقای گروسی توضیح داد که پس از انتخابات در ایران، طی مکاتبه‌ای با مسعود پزشکیان برای دیدار با او در تهران در رابطه با احیای گفت‌وگوها و همکاری بین آژانس و ایران اعلام آمادگی کرده و رئیس جمهور ایران نیز در مقابل اعلام تمایل کرده است.


او در ادامه از جمهوری اسلامی ایران خواست که این دیدار را در آینده نه چندان دور تسهیل کند تا گامی برای گفت‌وگوی سازنده برداشته شود و به نتایج واقعی منجر شود.
ایران از سال ۲۰۱۹، پس از خروج رئیس‌جمهور وقت آمریکا، دونالد ترامپ، از توافق برجام که در زمان باراک اوباما حاصل شده بود و ایران در ازای رفع تحریم‌های بین‌المللی به محدودیت‌هایی در فعالیت‌های هسته‌ای خود متعهد شده بود، فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: