شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ | 24 - 08 - 2024

Communist party of iran

رئیس آگاهی شهرستان خاش در پی تیراندازی افراد مسلح کشته

به گزارش حال‌وش، روز جمعه ۲ شهریور حسین پیری، رئیس آگاهی شهرستان خاش، واقع در سیستان و بلوچستان، و اهل زابل توسط افراد مسلح کشته شد. به گفته منابع حال وش: این فرد که ملبس به لباس بلوچی بوده پس از خروج از منزلش در خیابان مراد ریگی و نزدیکی پارک هفتادمتری شهر خاش مورد هدف تیراندازی مستقیم افراد مسلح قرار گرفته و کشته شده است.

به گفته کمپین فعالین بلوچ، پیری در مقابل درب منزل خود مورد هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و با اصابت گلوله‌های متعدد و جراحت ناشی از آن جان خود را از دست داده است. گفته میشود که یک گروه مسلح فعال در سیستان و بلوچستان مسئولیت سوءقصد به رئیس اداره آگاهی خاش را پذیرفته است. سازمان‌های حقوق بشری بلوچ از جمله مجموعه خبری حال‌وش می‌گویند در هفته‌های گذشته، حسینعلی پیری چندین بار اقدام به بازداشت خشونت‌آمیز شهروندان بلوچ کرده بود.

بنا به گزارش رسانک، رسانه‌ای تحلیلی خبری که توسط جمعی از فعالان مدنی و حقوق بشری بلوچ اداره می‌شود، حسین پیری در ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، با یورش به یک منزل مسکونی در محله ولی‌آباد خاش، اقدام به تیراندازی، فحاشی کرده و با استفاده از الفاظ رکیک دو شهروند بلوچ را به صورت خشونت آمیزی بازداشت کرده بود. کمپین فعالین بلوچ پیشتر در ۱۷ مرداد گزارش داده بود که رئیس آگاهی خاش جهت گرفتن رضایت از خانواده نازیلا ایرندگانی، مادر باردار ۲۵ ساله بلوچ که با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی کشته شد، خانواده او را تحت فشار قرار داده بوده، تا خانواده موضوع را رسانه‌ای و عمومی نکند. در پی تیراندازی نیروهای نظامی در روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، دستکم ۵ شهروند بلوچ از جمله نازیلا ایرندگانی، کشته شدند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: