دو پزشک زندان فشافویه، در مرگ زندانی سیاسی ساسان نیکنفس، مقصر شناخته شدند
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲

علی شریفزاده اردکانی، وکیل ساسان نیکنفس، زندانی سیاسی که خرداد ۱٤۰۰ جان باخت، خبر داد که دو پزشک بهداری زندان تهران بزرگ (فشافویه) در مرگ او مقصر شناخته شده شدند.
وی روز سهشنبه هشتم اسفند به وبسایت (امتداد) گفت : « دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر با تایید وقوع “قصور پزشکی” و ” قتل غیرعمد” در پرونده موکلش، دو پزشک بهداری زندان را به پرداخت دیه محکوم کردند.»
به گفته این وکیل، ساسان نیکنفس در پی استفاده از یک قرص در زندان دچار “مسمومیت حاد” شد اما به دلیل قصور پزشکان بهداری و تاخیر در انتقال به مرکز درمانی بیرون از زندان جان باخت.
آقای شریفزاده اردکانی همچنین با بیان اینکه موکلش به محض رسیدن به بیمارستان فیروزآبادی جان خود را از دست داد گفت: « ما یک پرونده قتل عمد تشکیل دادیم اما تشخیص بر وقوع قتل غیرعمد اعلام شد.»
لازم به ذکر است، ساسان نیکنفس، فعال سیاسی مشروطهخواه، دیماه ۱۳۹۸ در دادگاهی به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهامهای (اقدام علیه امنیت ملی)، (تبلیغ علیه نظام) و (توهین به رهبری) مجموعا به هشت سال زندان محکوم شده بود.
خانواده و وکیل این زندانی سیاسی بارها گفته بودند او به دلیل استفاده از داروهای اعصاب و روان و طی کردن روند درمان قادر به تحمل حبس نیست.
