دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به (شهرک اکباتان) برگزار شد
یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲

روز شنبه ١٦دی ماه، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هشت تن از متهمان پرونده موسوم به (شهرک اکباتان) و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱٤۰۱، در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.
- میلاد آرمون،
- علیرضا کفایی،
- امیرمحمد خوش اقبال،
- علیرضا برمرز پورناک،
- سید محمدمهدی حسینی،
- حسین نعمتی،
- مهدی ایمانی و
- نوید نجاران
متهمان این پرونده هستند.این جلسه در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران از بابت رسیدگی به اتهامات (مشارکت در قتل)، برگزار شد. بخش دیگر پرونده این شهروندان از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و محاربه در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان روز شنبه پانزدهم مهرماه در این شعبه برگزار شده بود.
بنا بر کیفرخواست صادره، میلاد آرمون، محمدمهدی حسینی و مهدی ایمانی به (محاربه) و علیرضا کفایی، امیر محمد خوش اقبال، علیرضا برمز پورناک، حسین نعمتی نیز به اتهاماتی از جمله (مشارکت در قتل عمد) و (اخلال در نظم و آرامش عمومی) متهم شده اند. تاکنون از اتهامات مطروحه علیه نوید نجاران که اخیرا در رابطه با این پرونده در اهواز بازداشت شده، اطلاعی حاصل نشده است.این افراد در تاریخ دهم مردادماه، بدون اطلاع قبلی همزمان با انتقال صد ها زندانی، از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.
لازم به ذکراست، میلاد آرمون در تاریخ یازدهم آبان ماه، علیرضا کفایی و علیرضا برمرز پورناک در تاریخ سیزدهم آبان ماه، سید محمدمهدی حسینی در تاریخ پانزدهم آذرماه، امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ شانزدهم آذرماه، حسین نعمتی در تاریخ بیست و سوم آذرماه، مهدی ایمانی در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه و چندی بعد نوید نجاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
