پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ | 12 - 09 - 2024

Communist party of iran

دعوت ایران از اعضاء احزاب اپوزیسیون کردستان ایران برای خروج از عراق

مسعود پزشکیان روز چهارشنبه وارد عراق شد. وی  پس از سفر به جنوب عراق، به دعوت مقام‌های رسمی اقلیم کردستان عازم شهرهای اربیل و سلیمانیه خواهد شد.به گزارش خبرگزاری ایرنا او در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه رووداو، مبنی بر اینکه پیام شما برای شهروندان عراق و اقلیم کردستان چیست، به زبان کُردی، گفت: به آنها درود می‌فرستیم و در خدمت آنها هستیم.


در آستانه سفر آقای پزشکیان به عراق، خبر انتقال یک عضو حزب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران از اقلیم کردستان عراق به ایران خبرساز بوده است. دو روز پیش ازاین سفر، رسانه‌های دولتی ایران گزارش داده بودند که بهزاد خسروی، عضو حزب دموکرات کردستان ایران، به مقامات تهران تحویل داده شده است. ویدیویی از آقای خسروی منتشر شد که در آن می‌گوید با تصمیم خودش به ایران بازگشته است، اما مسئولان حزب دموکرات کردستان این را رد می‌کنند.


پیش از این محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق با اشاره به پیشبرد توافق امنیتی دو کشور که دو سال پیش به امضا رسید، گفته بود: ما کردهای جدایی‌طلب را مخیر کردیم که به اردوگاه‌های پناهندگی منتقل شوند و عملیات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام ندهند. سفیر ایران در بغداد گفت: کسانی که دستشان به خون آلوده نشده است اگر بخواهند می‌توانند به ایران بازگردند و برخی دیگر اگر بخواهند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند ما حمایت‌های کنسولی را ارائه می‌دهیم که از عراق خارج شوند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: