چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

در پی خودکشی دکتر پرستو بخشی، فاش شد سالانه 13خودکشی منجر به مرگ رزیدنتها رخ میدهد 

در پی خودکشی دکتر پرستو بخشی به علت فشارهای وارده در محل کار و از سوی شبکه درمان کشور، سازمان نظام پزشکی با برگزاری جلسه فوق‌العاده اعلام کرد که با تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب»، با خاطیان و مقصران این اتفاق برخورد می‌شود.
وب‌سایت «خبرآنلاین» در گزارشی از این جلسه فوق‌العاده نوشت که معاونت انتظامی و دادسراهای انتظامی سازمان و شهرستان‌ها ملزم به ورود به پرونده‌های مربوطه و برخورد انتظامی با خاطیان و مقصران شدند.
خودکشی این پزشک جوان در روزهای اخیر خبرساز شده بود و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران در پی خودکشی این متخصص بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان نورآباد دلفان، اعلام کرد؛ «این حجم از افسردگی میان جوان پزشکان بی‌سابقه است.»

علی سلحشور در مطلبی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده نوشته است: خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کرد که وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند.
بنابر اعلام سلحشور این پزشک جوان در «لیست سیاه» وزارتخانه بوده و وزارتخانه نسبت به درخواست او بی‌اعتنایی کرده است.
خبرگزاری‌های ایران همچنین گزارش دادند که یکی از اساتید داخلی در بیمارستان رحیمی خرم‌آباد هم «نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق او انجام داده بود.»

آن طور که در گزارش‌ها آمده حقوق پرستو بخشی نیز با نامه نگاری مسئول آموزش بیمارستان به ریاست بیمارستان به صورت «نیمه» پرداخت می‌شده است که مشکلات و فشارهای وارده به ایشان منجر به خودکشی می‌شود.
این اتفاق در بین کادر درمان تازگی ندارد به طوری‌که ۳۰ بهمن سال ۱۴۰۲ رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با ابراز نگرانی از آمار بالای خودکشی در میان رزیدنت‌ها یا دستیاران تخصصی پزشکی در کشور، از وزارت بهداشت بابت محرمانه نگه‌داشتن آمار دقیق‌ و اعلام نکردن آن انتقاد کرده بود.
وحید شریعت در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی «ایرنا» با استناد به آمار سازمان نظام پزشکی، از خودکشی منجر به مرگ دستکم ۱۶ رزیدنت یا دستیار پزشکی در سراسر کشور خبر داده بود. همزمان، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز آمار خودکشی رزیدنت‌های پزشکی در کشور را «نگران‌کننده» دانسته و از تشکیل کمیته‌ای در داخل سازمان نظام پزشکی برای بررسی این موضوع خبر داده بود.
در اواخر دی‌ ماه سال گذشته نیز رسانه‌های داخل ایران در گزارشی مشابه از پنج برابر شدن نرخ خودکشی در جامعه پزشکی خبر داده و اعلام کرده بودند که سالانه دستکم ۱۳ خودکشی منجر به مرگ در میان رزیدنت‌ها رخ می‌دهد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: