جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

در شش ماه (٦) نخست امسال، حوادث کار در مازندران ۵۱۲ کشته و مصدوم بر جای گذاشتەاست

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از مرگ ۵۵ کارگر طی شش ماه نخست امسال در پی حوادث کاری در این استان خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که در این مدت، ٤۵۷ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.


وی در این خصوص گفت :« ۵۵ کارگر که همگی مرد بودند، بر اثر حوادث کاری جان باخته‌اند. از این تعداد، ٤٤ نفر متأهل و بقیه مجرد بوده‌اند. سقوط از بلندی با ۲۳ مورد فوتی، برق‌گرفتگی با ۲۱ مورد، برخورد با جسم سخت با ۱۰ مورد و سایر دلایل با یک فوتی، اصلی‌ترین عوامل مرگ ناشی از حوادث کار در این دوره بودند. بیشترین مرگ و میر ناشی از حوادث کار در فروردین و شهریور با ۱۲ مورد و کمترین آن در اردیبهشت با ٦ مورد ثبت شده است. شهرستان بابل با ۸ فوتی، آمل با ۷ مورد و نوشهر و قائمشهر با ۶ فوتی، بالاترین آمار مرگ و میر را داشته‌اند. بیشترین سن مربوط به افراد ۵۱ تا ٦۰ سال با ۱۱ فوتی و سنین بیش از ٦۱ سال با ٦ فوتی کمترین آمار طی این شش ماه گزارش شده است.»


عباسی همچنین از مراجعه ٤۵۷ مصدوم، از جمله ۲۳ زن، ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی در این مدت خبر داد که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی تأکید کرد که ارزش نهادن به جان انسان‌ها، رعایت ایمنی و استانداردهای کاری، آموزش مستمر، و یادگیری از حوادث گذشته، مهم‌ترین راهکارها برای کاهش حوادث کاری هستند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: