پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ | 12 - 09 - 2024

Communist party of iran

در سالگرد قتل مهسا؛ درخواست عفو بین الملل از آلمان برای تشکیل دادگاه کیفری

سازمان عفو بین‌الملل و مرکزحقوق بشر ایران در بیانیه‌های جداگانه‌ای دومین سالگرد قتل ژینا مهسا امینی را یادآوری کرده‌اند. دبیرکل عفو بین‌الملل از آلمان خواسته تا بر اساس اصل حقوق جهانی علیه مقامات ایران دادگاه برگزار کند.


سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز ۱۱ سپتامبر (شهریور) منتشر شده از ادامه اعتراضات زنان و تداوم سرکوب این اعتراضات با عنوان جنگ علیه زنان و دختران نام برده است. این سازمان همچنین ادامه صدور احکام اعدام برای معترضان مدنی و سیاسی را در راستای همین “جنگ” دانسته است. “جولیا دوکرو” دبیرکل عفو بین‌الملل ضمن یادبود دومین سال قتل ژینا مهسا امینی و تمامی “انسان‌های شجاعی” که در ایران در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی کشته شدند، گفته است:

قربانیان، بازماندگان و بستگان آنها همچنان از حقیقت، عدالت و غرامت محرومند.از آنجایی که هیچ چشم‌اندازی برای تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه در ایران وجود ندارد باید سایر کشورها بر اساس اصل حقوق جهانی، تحقیقات کیفری علیه مقامات ایرانی و کسانی که مرتکب جنایت شده‌اند را به جریان بیندازند. دبیرکل عفو بین‌الملل سپس از دولت آلمان خواسته تا این اقامه دعوا را در این کشور به جریان بیندازد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: