در خراسان رضوی، یازده هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل، در پایه اول ابتدایی شناسایی شدند
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از شناسایی یازده هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در پایه اول ابتدایی در این استان خبر داد. به گفته وی، از این تعداد ۳۲۰۰ کودک جذب مدرسه شدند.
آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت :« امسال در پایه اول ابتدایی حدود ۱۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که حدود ۷۰۰۰ نفر را شناسایی کردیم و از این تعداد ۳۲۰۰ نفر جذب مدرسه شدند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل ترک تحصیل دانش آموزان ازدواج زودهنگام بوده که در مناطق حاشیه شهر و مناطق روستایی بیشتر به چشم میخورد، عنوان کرد:« از دیگر دلایل ترک تحصیل دانش آموزان :
- بدسرپرست بودن دانش آموز،
- کودکان کار و فقر فرهنگی و اقتصادی است.
