دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ | 26 - 08 - 2024

Communist party of iran

در حمایت از بازداشت شدگان جی بیست

روز شنبه ۲۴ آگوست به فراخوان نیروهای انقلابی شهر هامبورگ تظاهراتی در محکومیت سرکوب پلیس و دستگاه قضایی و در حمایت از بازداشت شدگان جی بیست (پروسه روندن بارگ) در شهر هامبورگ برگزار شد. بیش از ۳۵۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند.


گروههای مختلفی به ایراد سخن پرداختند و ضمن محکومیت دستگیری فعالین انقلابی آزادی بی قید و شرط آنها را خواستار شده و به سرکوب سیستماتیک حاکمیت اشاره کردند که چگونه برای جواب به شرایط بد اقتصادی ناشی از جنگ به سرکوبهای گوناگونی رو آورده و تلاش دارد که قوانین مختلفی را به منظور مهار کردن جوانان و مردم معترض به تصویب برساند. آنها بر حق اعتراض به شیوه ی خود اشاره کردند و نه تنها با این زندانیان سیاسی بلکه با بازداشت شدگان در رابطه با راف ابراز همبستگی و مقاومت کردند.


یکی از شعارهای این تظاهرات این بود که به این دولت اعتماد نکنید و ما باید خودمان را سازمان بدهیم. آنها اشاره کردند که این سرکوب تنها منوط به آلمان نمی باشد بلکه در کشورهایی مثل ترکیه و ایران شدت بیشتری دارد. آنها همچنین به همکاری دولتها که علیه نیروهای انقلابی همکاری می کنند اشاره کردند.
به قدرت رسیدن جریانات فاشیستی مخصوصا در آلمان مورد دیگری بود که سخنرانان به آن پرداختند. تظاهرات قریب سه ساعت طول کشید و در نهایت در ایستگاه سن پاولی به پایان رسید.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران حوزه هامبورگ
۲۵ آگوست ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: