پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16 - 05 - 2024

Communist party of iran

در باره اطلاعیه دبیرخانه کومله علیه مخالفین سیاسی


توفیق پیرخضری


هیچ وقت در مورد اختلافات و تنشهای چهار سال گذشته حزب کمونیست و تشکیلات کردستان آن حزب ( کومه له )دخالت مستقیم نکرده ام .

دیشب اطلاعیه مسئول دبیرخانه کومه له را در فضای مجازی دیدم .بسیار متاسف شدم!

اختلافات درون حزبی را دنبال کرده ام و متوجه هستم اوضاع از چه قراره .

حضور بخشی از رهبری حزب کمونیست و کومه له در اردوگاه سبب شده است که دبیر خانه کومه له اطلاعیه تهدید علیه آنها صادر کند .در اطلاعیه آمده است که گویا پیشمرگان کومه له تحمل حضور اعضای رهبری حزب کمونیست را ندارند و ممکن است حضور آنها عواقب ناگواری بدنبال داشته باشد!

در جای دیگر تعدای از اعضای کومه له خطاب به فعالین سیاسی منفرد و احزاب سیاسی بیان داشته اند که کسی حق دخالت در مورد آنچه که در حزب کمونیست و کومه له می گذرد را ندارند!

وقتی بااین اوضاع در فضای سیاسی ربرو می شوی تنها چیزی که ازش نتیجه می گیری این است که خطر تکرار فرهنگ حزب دموکرات کردستان ایران در دهه شصت علیه احزاب و شخصیت های سیاسی و خطر افکار و اعمال عبدلله مهتدی علیه مخالفین سیاسی اش به چشم می خورد . این اطلاعیه از همان جنس است و باید از جانب همه احزاب و شخصیت های سیاسی چپ و کمونیست و کارگران و فعالین کارگری و زحمتکشان جامعه محکوم شود .

این روش شناخته شده احزاب در جنبش های انقلابی از سوی جریانات راست و ارتجاعی علیه یکدیگر بخصوص علیه جریانات چپ و برابری طلب سابقه طولانی در دورانهای متفاوت دارد .

لیز خوردن جریانات چپ و انقلابی بسوی راست و ارتجاع یکشبه انجام نمی گیرد .برای نسل من نسل فعالین سیاسی کمونیست قبل و بعد از انقلاب ١٣٥٧ که از جمله کادرهای اولیه کومه له بوده ایم روشن و آشکار است که این نوع جریانات پشیمان ابتدا منکر هر گونه کج روی افکار و اعمال ارتجاعی ، ناسیونالیستی می شوند .اما همیشه دنبال فضای مناسب بوده اند که اندک اندک از آنچه که بوده اند و یا ادعا داشته اند فاصله بگیرند .

اطلاعیه دفتر نمایندگی کومه له از این جنس است ،چرا که سالهاست منکر تمایل به خشونت علیه افکار متفاوت بوده اند ،اما عاقبت دیدیم عملا همان راهی را پیش گرفتند که عبدلله مهتدی و حزب دموکرات علیه مخالفین سیاسی پیش بردند.

من هم مانند صدها فعال سیاسی و کارگری ضمن محکوم کردن اطلاعیه تهدید آمیز نمایندگی کومه له علیه بخش دیگر از خودشان حداقل خواهان حفظ امنیت و حرمت و همسنگران خودشان هستم .و همزمان در قبال آنان تمام حق و حقوق مشترک تشکیلاتی متمدنانه پیش ببرند.

هر گونه اتفاق نا گوار علیه هفت نفر از رهبری حزب کمونیست و کومه له و کسان دیگری که در اردوگاه حامی خط فکری جناح چپ کومه له هستند مستقیم بعهده رهبری کومه له و شخص ابراهیم علیزاده می باشد.

چه نتیجه از کنگره و جلساتشان می گیرند موضوع دیگری است.

من فکر می کنم متاسفانه رهبری کومه له تصمیم گرفته است راهش را کج کند و همراه دوشاخه دیگر به رهبری عبدلله مهتدی و عمر الیخانی زاده کومه له تازه تر باب طبع دولت آمریکا با هدایت عبدلله مهتدی باز سازی شود .این اتفاق خواهد افتاد اما نه به این زودی.

توفیق پیرخضری

دهم ماه ژانویه ۲۰۲۲

اشتراک در شبکه های اجتماعی: