سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | 20 - 08 - 2024

Communist party of iran

درسومین روز اعتراضات پرستاران؛ بیش از۵۰ بیمارستان درگیرند و سندیکای کارگران شرکت واحد، از اعتراضات پرستاران حمایت کرد!

پرستاران در برخی مراکز درمانی در شهرهای مختلف برای سومین روز متوالی دست از کار کشیدند؛ به گفته دبیرکل خانه پرستار، تجمعات به حدود ۵۰ بیمارستان گسترش یافته است.


تجمعات پرستاران در مشهد روز دوشنبه ۲۹ مرداد برای سومین روز ادامه یافت و پرستاران بیمارستان‌های امداد و خاتم‌الانبیا هم به آن پیوستند. در اراک نیز تجمعات دست‌کم در دو بیمارستان برگزار شد که یکی از آنها برخورد ماموران انتظامی را در پی داشت.
به گزارش هنگاو و همچنین بر اساس ویدئوهای منتشر شده، ماموران انتظامی برای متفرق کردن پرستاران بیمارستان ولی‌عصر با آنها درگیر شدند و پرستاران شعار (نیروی انتظامی، تو هم بستری می‌شی) سر دادند.


در اصفهان نیز پرستاران مرکز درمانی کاشانی شعار (پرستار داد بزن، حقت را فریاد بزن) سر دادند.
در اهواز هم شماری از پرستاران با تجمع در برابر ساختمان استانداری شعارهایی از قبیل (با کرونا جنگیدیم، حمایتی ندیدیم) سر دادند.
در همین حال محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، روز دوشنبه گفت: «آن‌قدر اعتراضات زیاد است که حسابش از دست همه در رفته است.الان حدود ۵۰ بیمارستان درگیر هستند وبرای اولین بار است که اعتراض به شکل دست از کار کشیدن اتفاق می‌افتد. وقتی پرستار دست از کار بکشد، خیلی احساس نگرانی می‌کنیم، اما مسئولان متاسفانه هیچ اهمیتی نمی‌دهند و پیام را نگرفته و درک نکرده‌اند».


گفتنی است که، سندیکای کارگران شرکت واحد با انتشار بیانیه ای خواهان حمایت از اعتراضات پرستاران و کادر درمانی کشور شد. در این بیانیه آمده است: « طبق آخرین اخبار، اعتراضات و اعتصابات پرستاران، در بیش از ۲۰ شهر در سراسر کشور در جریان است. مطالبات اصلی معترضین ارتقا و بهبود شرایط معیشت شغلی پرستاران و کادر درمان است که سالیان سال با عدم توجه و رسیدگی لازم از طرف مقامات و‌ مسئولین مربوطه، از جمله سازمان نطام پرستاری و وزارت بهداشت، مواجه بوده اند. از اعتصابات و اعتراضات پرستاران و‌ کادر درمان در سراسر کشور حمایت کنیم! »

اشتراک در شبکه های اجتماعی: