درتداوم فشارها علیه مهاجران افغانستانی، ورود افغانستانیها به استان کرمانشاه ممنوع شد
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مقابله با پناهجویان افغانستانی تحت لوای ” ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز” در ایران ادامه دارد. در ادامه نفرتپراکنی علیه افغانستانیها در ایران، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ممنوعیت ورود مهاجران افعانستانی به کرمانشاه خبر داد و گفت: «برخورد شدید در انتظار کارفرمایانی است که اتباع خارجی غیرمجاز را بکارگمارند ». او روز شنبه ۳۱ شهریور اعلام کرد: «طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع غیر مجاز افاغنه، وزارت کشور و همچنین شورای تأمین استان حضور اتباع افغانی در استان کرمانشاه ممنوع است».
ایران در دو سال اخیر صدها هزار افغانستانی را اخراج کرده است. مقامهای دولتی ادعا میکنند تمام «اتباع» اخراجشده غیرمجاز بودند، با این حال مهاجران دارای کارت اقامت نیز همواره با خطر اخراج از ایران روبهرو هستند.
افغانستانیها که بیشترین جمعیت مهاجران در ایران را تشکیل میدهند هیچگاه از سوی حکومت بهعنوان پناهنده پذیرفته نشدند. دولت اقامت آنها در دستکم ۱۹ استان را کاملاً ممنوع و اشتغالشان را به گروههای شغلی که «پست» خوانده میشوند، محدود کرده است.
