پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16 - 05 - 2024

Communist party of iran

دبیرخانۀ کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران: درگذشت دایه کبری کمانگر را تسلیت می گوئیم!


با تاسف فراوان مطلع شدیم که ساعت ٤ صبح امروز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ١٤٠٣ مادر رنجدیده و فداکار، دایه کبری کمانگر در سن ٩٣ سالگی براثر بیماری چشم از جهان فروبست.

دایه کبری در زمانی که سن زیادی نداشت به علت فوت همسرش کاک محمود کمانگر، مسئولیت و سرپرستی تمام کودکان خانواده شامل ٩ پسر و٣ دختر را برعهده گرفت و با فداکاری و شایستگی غیرقابل وصف و با تحمل درد و رنج فراوان فرزندانش را بزرگ کرد.

با سقوط رژیم سلطنتی و سرکارآمدن رژیم اسلامی و شروع مقاومت مردم مبارز کردستان در مقابل حملات و جنایات رژیم تازه به قدرت رسیدۀ اسلامی، منزل دایه کبری در روستای “کەوانه” از توابع کامیاران به مقر کومەله تبدیل شده و این مادر فداکار و زحمتکش صمیمانه و با تلاش بسیار علیه یورش نیروهای رژیم مقاومت و فداکاری کرد. با اشغال روستای “که وانه” از سوى نیروهای رژیم، منزل دایه کبری توسط نیروهای رژیم اسلامی منفجر شد و دایه کبری و فرزندانش آواره روستاها و شهرهای دیگر کردستان شدند.

دایه کبری با روحیۀ قابل ستایش، جانباختن ٣ تن از پسرانش کە در صفوف کومەله مبارزه میکردند را تحمل کرد. رفیق حبیب اله کمانگر پیشمرگ کومەله در جريان انفجار سال ٥٩ در روستای “عصرآباد” کامیاران جان باخت. رفیق جانباخته محمد کمانگر پیشمرگ کومەله سال ٦٢ در جريان یورش نیروهای رژیم در کوههای اطراف روستای “آفریان” در نبردى حماسی علیه نیروهای اشغالگر جانباخت. رفیق عبداله کمانگر پیشمرگ کومەله نیز در جنگ روستای “وشترمل”، در مقاومتی حماسی و قهرمانه برعلیه نیروهای جنایتکار رژیم اسلامی جانباخت و دایه کبری عزیز غم و اندوه از دست دادن آنها را  تا آخرین دقایق زندگی پربارش با سربلندی تحمل کرد.


کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، ضمن اظهار تاسف عمیق از درگذشت دایه کبری کمانگر مادر رنجدیده و فداکار، مادر سه تن از جانباختگان صفوف کومه له و حزب کمونیست ایران، خود را شریک غم ازدست دادن این مادر رنجدیده می داند و به همین مناسبت مراتب تسلیت عمیق خود را به همۀ افراد خانواده کمانگر، بستگان و آشنایان، مردم کامیاران و حومه و به بویژه به رفیق طوبا کمانگر اعلام میدارد.


دبیرخانۀ کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

٢٧ اردیبهشت ١٤٠٣

١٦ ماە مە ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: