پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ | 26 - 09 - 2024

Communist party of iran

خامنه ای و پروژه شکست خورده “امت سازی” اسلامی

روز شنبه ٣١ شهریور علی خامنەای در سی و هشتمین کنفرانس ارتجاعی “وحدت اسلامی” که امسال با محوریت “همکاریهای اسلامی برای دستیابی به ازرشهای مشترک با تأکید بر مسالۀ فلسطین” تشکیل شده است، سخنانی ایراد کرد. او پس از سفسطەهای آخوندی، با تکرار سخنان جنگ طلبانه بار دیگر گفت که: “غدۀ سرطانی رژیم صهیونیستی، با قدرت اسلام از قلب جامعۀ اسلامی برداشته خواهد شد”.

این شعارهای بی‌اساس که دهەهاست از جانب او و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی و گروههای نیابتی تکرار می‌گردند در حالی است که طی یک سال گذشته رژیم جنایتکار اسرائیل بااستفاده از تمام امکانات تکنولوژیک جنگی خود و همکاریهای آمریکا و دیگر قدرتهای سرمایه داری غربی علیه مردم ستمدیدۀ فلسطین در نوار غزه مشغول جنگ و نسل کشی است و تمام زیر ساختهای غزه را نابود کرده است. اما جمهوری اسلامی تا کنون عملأ برای این مردم ستمدیده کاری در جهت مقابلۀ نظامی با اسرائیل انجام نداده است؛ طی این مدت اسرائیل تعداد زیادی از فرماندهان و مسئولان جمهوری اسلامی در سوریه و لبنان و حتی در داخل ایران را ترور کرده و خامنەای به روی خود نیاورده است؛ اسرائیل اسماعیل هنییه رهبر حماس را در قلب تهران به شکل تحقیر آمیزی ترور کرد، علی خامنەای و فرماندهان سپاه پاسداران اسلامی، تحت فشار آمریکا فقط به جارو جنجال تبلیغاتی “انتقام سخت خواهیم گرفت و غیره” بسنده کردند و انتقام از اسرائیل را شامل مرور زمان کردەاند؛ اسرائیل سفارت رژیم اسلامی در دمشق را بمباران کرد و تعداد زیادی از فرمانده سپاه و عناصر رژیم اسلامی را مستقیمأ کُشت جمهوری اسلامی بازهم با توافق دولت بایدن به عکس‌العمل نمادین پرتاب بی اثر موشکهایی به سوی اسرائیل اکتفا کرد.


اما بی‌عملی جمهوری اسلامی تنها در رابطه با غزه و حماس نیست. طی یک ماه گذشته دولت جنایتکار اسرائیل مرکز ثقل جنگ را از غزه متوجه لبنان و حزب الله کرده است. طی هفتۀ گذشته اسرائیل با انجام اَعمال تروریستی انفجار “پیجرها” و “واکی تاکیها”ی مورد استفادۀ گروه تروریستی حزب الله؛ حملۀ هوایی به گردهمایی فرماندهان این گروه در منطقۀ ضاحیه جنوب بیروت که منجر به کشته شدن ابراهیم عقیل فرمانده ارشد و ٢٠ نفر دیگر از فرماندهان نیروی”رضوان” حزب الله شد، آنچنان ضربه‌ای به این گروه دست ساز جمهوری اسلامی وارد کرد که شیرازۀ رهبری و زیر ساختهای شبکۀ ارتباطات میان رهبری و اعضای این حزب را قطع نمود. در ادامۀ جنگ و نسل کشی در غزه، اسرائیل اینک تلاش می کند جنگ با حزب الله را به جنگی تمام‌عیار تبدیل کند.

روز دوشنبه دوم مهر ماه ارتش نژاد پرست و فاشیست اسرائیل با انجام عملیات هوایی به جنوب لبنان و بیروت، ١٣٠٠ هدف را مورد حمله قرار داد و موجب کشتار٤٩٢ نفر از  جمله ٣٥ کودک و زخمی شدن بیش از ١٦٤٥ نفر شد. روز دوشنبه و سه شنبه صدها هزار نفر از ساکنان جنوب لبنان باتهدید دولت اسرائیل مجبور شدند خانه و کاشانۀ خود را رها کنند و به سوی دیگر شهرهای شمال و مرکز لبنان آواره شوند. در چنین شرایط حادی، جمهوری اسلامی که سالهاست شعار نابودی اسرائیل سر می دهد و تعرض به حزب الله را خط قرمز و تعرض به خود تلقی می کند، خود را به برگزاری کنفرانس ارتجاعی وحدت اسلامی مشغول کرده و در مقابل جنایات اسرائیل در لبنان حتی موضع ضعیف تری درمقایسه با جنگ غزه نیز داشته است. فرماندهان سپاه و مقامات حکومت اسلامی چنین موضع ضعف و زبونانه را “سیاست حکیمانۀ رهبر” در پرهیز از جنگ با اسرائیل می نامند.


گزارشات انتشار یافته از انجام عملیاتهای پیچیدۀ اسرائیل علیه جمهوری اسلامی، حزب الله دست پروده اش و گروه حماس نشان داده است که اسرائیل با استفاده از فساد و رشوه خواری که در همۀ ارکان حکومت اسلامی ریشه دوانده، توانسته است از طریق اجیر کردن عوامل نفوذی در سطح بالای دستگاههای امنیتی و سپاه پاسداران، برنامه‌های عملیاتی خود را پیش برد. در چنین شرایطی علی خامنەای در سخنرانی خود در این کنفرانس ارتجاعی، از عدم اتحاد کشورهای مسلمان با یکدیگر و نبود “امت اسلامی”، گله مند است. او اظهار تأسف کرد که چرا دو میلیارد مسلمان نمی‌توانند در مقابل دشمنان اسلام، به “اُمت اسلامی” تبدیل شوند.

علی خامنەای در تشریح نسخۀ خود برای “اُمت” سازی گفت: “ا اگر به مدت ۱۰ سال مطبوعات جهان اسلام در بارۀ اتحاد اسلامی بنویسند، شاعران شعر بگویند و عالمان دینی حکم صادر کنند، بدون تردید وضع به کلی عوض می‌شود و ملتها بیدار می شوند”. قابل ذکر است که حکومت اسلامی در مدت ٤٥ سال گذشته با تمام امکانات حکومتی تلاش کرده، نوشته‌اند، شعر گفته اند و عالمان دینیش احکام ارتجاعی و ضد انسانی صادر کرده‌اند. اما نه تنها موفق به تشکیل “اُمت اسلامی” مورد نظر خامنەای نشده بلکه حکومت اسلامی بیشتر از گذشته مورد تنفر و انزجار کارگران، روشنفکران، زنان، جوانان و دیگر اقشار جامعه قرار گرفته است.

خامنەای بازهم با تبری از خود مُتشبثانه دولتهای اسلامی را در رابطه با عدم تشکیل اُمت اسلامی مقصر دانست که “انگیزۀ قوی ندارند”. او از “خواص” حکومت اسلامی خواست تا در آنها انگیزه بوجود آورند. این درحالی است که جمهوری اسلامی در تمام چهار دهۀ گذشته با آمریکای ( دشمن اسلام) در ارتباط بوده و به اجرای طرحها و برنامه‌های آمریکا در افغانستان، عراق و منطقۀ خاورمیانه کمک کرده است. در یک سال گذشته نیز رژیم اسلامی با توصیۀ آمریکا از انجام عکس‌العمل نظامی در مقابل تعرضات اسرائیل به جمهوری اسلامی و عواملش صرف نظر کرده است. از سوی دیگر سیاستهای جنگ افروزانۀ منطقەای جمهوری اسلامی به فاشیست ترین و راست ترین جریانات اسرائیل در بقدرت رسیدن و انجام نسل کشی و جنایت علیه مردم فلسطین کمک نموده است.


هدف جمهوری اسلامی از برگزاری کنفرانس هشت روزه و باشرکت ٢٥٠٠ نفر از اشخاص و گروههای اسلامی، کتمان و توجیه ضعف و زبونی خود در مقابل اسرائیل است. این رژیم دیکتاتوری و ضد انسانی در شرایطی اقدام به تشکیل چنین کنفرانس پر هزینەای می‌کند، که روزانه با اعتصاب و اعتراضات کارگران، بازنشستگان، پرستاران، معلمان و دانشجویان و دیگر اقشار جامعه برای تحقق خواست و مطالباتشان روبرو است؛ در شرایطی هزینۀ کلان برگزاری کنفرانس ارتجاعی “وحدت اسلامی” را به سفرۀ آنان تحمیل می نماید که مطالبات برحق شان را با سرکوب و زندان و شکنجه و اعدام پاسخ می دهد. عزم جزم کارگران و تودەهای مردم زحمتکش ایران در ادامه مبارزه برای سرنگونی انقلابی این رژیم جنایتکار پاسخی است که به جمهوری اسلامی داده‌اند. 
سخن روز: تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومه له
https://alternative-shorai.tv (https://alternative-shorai.tv/)
https://cpiran.org
https://komala.co
https://t.me/peshrawcpiran
www.facebook.com/Peshrawcpiran
www.instagram.com/Peshrawcpirn
https://t.me/KomalaCpiranTv

اشتراک در شبکه های اجتماعی: