شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | 07 - 09 - 2024

Communist party of iran

حکومت اقلیم کردستان عراق احزاب اپوزیسیون کردستان ایران را به منطقه‌ دیگری نقل مکان داد

حکومت اقلیم کردستان عراق اعضای سازمان زحمتکشان  کردستان، سازمان زحمتکشان کردستان ایران و جریان منشعب از کومه مه- سازمان کردستان حزب کمونیست ایران را به منطقه‌ای جدید در قلمرو اقلیم کردستان عراق جابه‌جا کرده است.


به گفتۀ منابع مطلع چهارشنبه شب رهبران این سازمانها با مقام‌های اقلیم کردستان عراق دیداری داشته و با این جابه‌جایی موافقت کرده‌اند.
به این ترتیب از روز پنجشنبه انتقال اعضای سازمانهای مزبور به محل جدید آغاز شده است. اعضای آنها از اردوگاه های زرگویز‌ و زرگویزله به محلی در سورداش منتقل شدند که درحدود 40 کیلومتری شمال سلیمانیه واقع شده است. به گفته یک منبع آگاه ، مقام‌های اقلیم کردستان عراق وعده داده‌اند برای استقرار در محل جدید امکانات و تسهیلاتی برای اعضای سازمانهای مزبور  و خانواده‌هایشان فراهم کنند. در حال حاضر اعضاء این سازمانها باید در کانکس سکنا گزینند که قبلًا برای آوارگان ایزدی در جنگ با داعش آماده شده بود.


این جابه‌جایی یک سال پس از اجرایی شدن توافق امنیتی تهران-بغداد برای خلع سلاح احزاب کرد ایرانی و تعطیلی اردوگاه‌های نظامی آنها انجام شده است. کمیته مرکزی جریان انشعابی از کومه له- سازمان کردستان حزب کمونیست ایران هم در اطلاعیه‌ای با محکومیت انتقال اردوگاه ، از توافق امنیتی میان دولت‌های ایران و عراق انتقاد کرده و گفته است که جزئیاتت آن تا همین اکنون آشکار نشده است.
این گروه سیاسی می‌گوید در نشستی که اخیرا نمایندگان ما و دو سازمان دیگر که با هیاتی از جانب دولت عراق در شهر سلیمانیە داشتیم، آنها تنها انعطاف ملموسی که از خود نشان دادند؛ این بود که رفقای ما می توانند به عنوان شهروند در شهرهای اقلیم کردستان ساکن شوند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: