چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 01 - 05 - 2024

Communist party of iran

حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت علی خامنه‌ای “نقض” و به ۲۰ سال حبس تبدیل شد

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرد حکم اعدام بابک زنجانی، متهم فساد اقتصادی، «نقض» و با موافقت رهبر جمهوری اسلامی ایران به ۲۰ سال حبس تبدیل شده است.
بابک زنجانی دی‌ماه ۱۳۹۲ با شکایت وزارت نفت بازداشت شد و به( افساد فی‌الارض)، (اخلال در نظام اقتصادی کشور)، (کلاهبرداری گسترده از شرکت ملی نفت) و (پولشویی دو میلیارد یورویی) متهم و حکم اعدام او در سال ۱۳۹۵ در دیوان عالی کشور تأیید شد.
سخنگوی جدید قوه قضائیه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در یک نشست خبری گفت : « با توجه به همکاری این متهم، اموال او در خارج از کشور شناسایی و با اعزام کارشناسان مربوطه صحت این اموال تأیید شد».
به گفته آقای جهانگیر: «پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی‌صلاح در مورد استرداد اموال، درخواست عفو بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد که پس از تأیید غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبری، حکم اعدام نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد».
در همین حال، رسول کوهپایه وکیل مدافع آقای زنجانی گفته : « چون بیش از ۱۰ سال است که موکلش در زندان است، مطابق قوانین و مقررات، امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارد و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.»

اشتراک در شبکه های اجتماعی: